Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 1 januari 2016

De här böckerna har du att se fram emot under 2016

Under 2016 kommer jag ut med minst 4 böcker. Det har blivit lite av en tradition. De böcker som är klara för utgivning är:

Mördande foto
Klassen får besök av en författare. Hon vill gärna fotografera eleverna i klassen. Marina vet att hennes mamma har förbjudet henne att någonsin bli fotograferad för att lägga ut bilden på nätet. Marina har glömt varför. När dem den här dagen har en vikarie som inte känner till fotoförbudet, tar Marina chansen att få vara precis som alla andra. Hon går med på att bli fotograferad och få bilden utlagd på författarens blogg, utan att ha en aning om de skrämmande konsekvenserna.

Staden på andra sidan Fjäderpennan
I Staden på andra sidan Fjäderpennan, väntar ett nytt äventyr för Markus och Matilda. Ännu en gång tar de sig genom den skimrande bubblan i grottan och beger sig in i den purpurfärgade världen. Här väntar en obehaglig överraskning.

Döden på Island
Boken utspelar sig på Island och berättar den isländska historien. Detta är den 21:e historiska äventyrsboken om Theo och Ramona.

Det osynliga folket på Island
Berättelsen handlar om småfolket på Island. Detta är fjärde boken i Theo- och Ramoanäventyr.


Nu vet du vad du har att se fram emot under 2016. Jag skriver på för fullt! Vem vet, kanske blir det fler böcker utöver de här fyra.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!