Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 9 juni 2016

Skrivarkurs med inriktning på skrivglädje

 Skrivarkurs med inriktning på skrivglädje

Sedan några år tillbaka håller jag skrivarkurser i en 1700-talsgård i Eringsboda. Gårdens namn är Färgargården. Här flödar inspirationen och skrivglädjen, här skrattas det mycket och leendena är många.


Eftersom vi umgås i nästan tre hela dagar blir gemenskapen stor och de flesta håller kontakten med varandra även efter kursen.



2016 års skrivarkurser på Färgargården i Eringsboda
 

Nu är det dags igen. 2016 års skrivarkurser på Färgargården i Eringsboda. Ännu finns ett par platser kvar. Första veckan, vecka 27 är helt fullbokad, men både vecka 28 och 29 har några fåtal platser kvar. Är du intresserad bör du kontakta mig, Kim M Kimselius, snarast.



Som du ser håller vi till i natursköna omgivningar och vi har haft tur med vädret under alla år sommarkurserna har hållits, sol och värme varje gång.

Huset ligger på en höjd, som sluttar ned mot en sjö. Där finns det möjlighet att bada och ta en roddtur. Alltid en som får kämpa medan någon annan sitter och njuter. Alla har lika kul oavsett vilken roll de spelar i roddbåten.


Resultatet av skrivarkursen, en gemensam novellsamling

Som en extra bonus efter skrivarkursen ger vi ut en gemensam novellsamling. Här är 2015 års kursdeltagares bok som utkommer i september 2016, lagom till Bokmässan i Göteborg, där boken kommer att finnas i min monter B09:20.



I boken deltar de kursdeltagare som vill vara med i novellsamlingen. Boken avslutas med en kortare presentation av varje författare, samt ett foto.

Förra årets bok hade temat Andar, därav titeln Färgargårdens andar. Boken kommer att finnas till försäljning hos nätbokhandlarna. Om bokhandlarna vill ta in boken går det också bra. Novellsamlingen ligger också på min, Kim M Kimselius hemsida.

I år, 2016, tänker vi ha tema Deckare och Thriller. Det ska bli spännande att läsa de berättelserna.

Det här är en skrivarkurs som är helt inriktad på glädje, både i själva skrivprocessen och i gemenskapen. Vi har kul, hela tiden.

Blev du sugen på att bli en del av gemenskapen? Kontakta då mig, Kim M Kimselius, och anmäl dig till skrivarkursen.  I mejlets ämnesrad skriver du: Skrivarkurs 2016. Skynda att anmäla dig, deltagarantalet är begränsat till 10 elever. Inte många platser kvar.

Vill du läsa mer om Skrivarkurserna på Färgargården gör du det här.

Vill du veta en hemlighet?
Flera av kursdeltagarna kommer tillbaka år efter år. Supernöjda med skrivarkurserna. Det ger mig möjlighet att inspirera dem med mer skrivglädje och dela med mig av alla de kunskaper jag tagit till mig under mina snart 20 år som författare.

På bilderna ovan ser du 2015 års skrivkursdeltagare, men även några från år 2014. De flesta kommer tillbaka även i år, 2016.


Hjärtligt välkommen!

Kramisar Kim

Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. 

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs till sommaren för mig, Kim M Kimselius?
Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans för mig?

Här ser du mina skrivböcker:
Att hitta glädje i skrivandet  Fråga efter den hos din bokhandlare, eller beställ den på nätet.

"Kimselius delar frikostigt, handfast och inspirerande med sig av sina erfarenheter, kunskaper och upplevelser av att skriva berättelser och att vara författare. Att hitta glädje i skrivandet är en bok som fungerar som både sporre och handbok och passar för såväl deltagare på skrivarkurser
som aspirerande författare i blandade åldrar eller allmänt intresserade." BTJ-häftet nr 20, 2015. Lektör Henric Ahlgren


Att skriva med glädje, finns att låna på biblioteket, både som vanlig bok och e-bok. Tyvärr är boken tillfälligt slut och utkommer i nyreviderad utgåva 2016/2017. Boken finns fortfarande som e-bok.

"Det är en ovanligt inspirerande bok. Så fort du släpper den går du direkt till datorn och börjar skriva själv. Därför att lusten blir SÅ stor efter att ha läst i denna bok att du helt enkelt inte vill göra något annat än att skriva!" Helena Milton

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Jag med några av mina 40 böcker.  Foto Bertil Knoester

2 kommentarer:

  1. Jag ser verkligen fram emot helgen 16-17 juli! Även om jag inte skriver på deckare eller thriller så tror jag att jag kommer att lära mig massor. :)

    SvaraRadera
  2. Hej Gunnel

    Det är skrivglädjen som är viktigast. Temat är bara till för att knyta ihop novellerna :-)

    Vi ses snart!

    Kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!