Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 26 augusti 2017

Lycka är fria vidder

Lycka är fria vidder

Kiara är van vid att gå skogspromenader. Den här helgen är hon för första gången med ner till skrivarstugan där det är öppna landskap som gäller. Hon älskar det. Hon sträckte ut benen och sprang över ängen. Lyckan stod som ett skimmer runt henne.

Men vi är inte här för att roa oss. Idag ska jag föreläsa i Hörby 13.30. Direkt efteråt kastar jag mig i bilen tillsammans med hundarna och kör till Blekinge, för imorgon ska jag prata på Arkeologidagen i Blekinge. Där hittade de nya guldgubbar i veckan. Undrar om det kommer att öka intresset för min bok Mysteriet med Guldgubbarna?

Glömde givetvis mobilen på morgonpromenaden, därför får du en bild på Kiara när vi går skogspromenad hemmavid.

Hoppas vi ses någon av dagarna. Nu ska jag förbereda mig inför dagen.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!