Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 7 september 2017

Tjuvkik på tredje boken av Tre hattar

Tjuvkik på tredje boken av Tre hattar

10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär är tredje boken av Tre hattar. Som i de två föregående böckerna i serien Tre hattar, 10 misstag författare gör samt 10 tips för att leva på din kreativitet, är det Kristina Svensson, Lennart Guldbrandsson och jag, Kim M. Kimselius, som har knåpat ihop lärorik text som ska hjälpa dig nå framgång i ditt liv.

Omslaget är ännu inte klart. Bilden är hämtad från boksläpp av 10 tips för att leva på din kreativitetBok och Hav i Karlskrona.

Rubrikerna till boken är satta, skrivandet är igång och färgen på boken är bestämd. 2018 kan du se fram emot ännu en bok från Tre hattar.

Recensioner av 10 misstag författare gör:


"Tack Lennart Guldbrandsson, Kim M Kimselius och Kristina Svensson för inspirerande läsning. Ni lyckas skickligt med att förmedla känslor av möjligheter och delar generöst med er av egna erfarenheter.Låt oss värna det fria ordet och läs-och skrivlusten. Er bok fyller en viktig funktion, dessutom mycket trevligt med ert lagarbete när ni gått samman för att skriva boken. Helt i min smak." Elisabeth Jönsson

"I lättsam förpackning och avskräckande syfte, redovisar de sina och andras felsteg i branschen. Det är ett roligt grepp och nog blir man nyfiken när "Deltar i en novelltävling" och "Skriver det du tror förlag vill ha" presenteras som misstag författare bör undvika. Bokens styrka är dess aktualitet, den självklara hemvisten i 2010-talets kultur- och medieklimat. Här finns inspiration och vägledning att hämta för den som vill börja skriva, bli klar med sitt bokprojekt, publicera sig på rimliga villkor och nå sin målgrupp."
BTJ-häftet nr 24, 2016. Lektör Maria Nyman

"Jag har läst boken så jag kan varmt rekommendera den." Eje Snygg

"Boken är jättebra! Jag läste den och lärde mig. Tack för att ni skrev boken!" Irma Ellioteer

"Jag läser, skrattar igenkännande och får en tankeställare i nästa stund. Tack och lycka till med boken!" Irene S. Räisänen

"Den är svår att släppa! Bra, lagom långa kapitel och många konkreta råd med personlig touche." Petra Dessmark

"Hej, Tre hattar. Det var ett nöje att få läsa er generösa bok. Jag lärde mig mycket nytt (om bokmässan, egenutgivning, förlagsbranschen etc) och det var spännande och underhållande att få följa era personliga vinklar. Lättläst, informativ, rolig och varierande. Tack!" Med vänlig hälsning Matilda Brasch, svensklärare och hobbyskrivare


Recensioner av 10 tips för att leva på din kreativitet:

"Proppfull av konkreta tips och framför allt inspiration! Boken fick igång mina tankar och väckte nya idéer." Jenny Forsberg

"Den här boken är lämplig läsning för den som drömmer om att skriva en bok. Den är skriven av tre entusiastiska inspiratörer: Kim M. Kimselius, författare, skrivkurslärare och föreläsare; Lennart Guldbrandsson, lektör, spökskrivare och författare samt Kristina Svensson, bokutgivningscoach och författare. --- Deras egna erfarenheter varvas med handfasta praktiska råd.--- En ärlig och frejdigt skriven bok som ger perspektiv på drömmen om att skriva och vad det innebär att bli författare." BTJ-häftet nr 18, 2017. Lektör Jonas Herrlin

Har du läst någon av de andra böckerna? Vad tyckte du om dem?

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!