Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 6 september 2017

Välkommen på boksläpp i Uddevalla

Välkommen på boksläpp i Uddevalla

Den 14 september 16.00-18.00 är det boksläpp på Äventyr i Uddevalla på Hallmans bokhandel i Uddevalla. De 25 första får en extra Kimseliusbok.

Hoppas att alla mina vänner, författarkollegor och följare som bor i och runt Uddevalla tar tillfället i akt att komma och hälsa på mig. Det hade varit jättekul!

Lördagen den 16 september signerar jag böcker på Böcker & Blad i Torp utanför Uddevalla. Med andra ord har du chans att träffa mig då, om du inte har möjlighet att komma till boksläppet.

Baksidestext Äventyr i Uddevalla:

Det var något speciellt med den gamla, knotiga vandringsstaven. Ramona kunde inte slita blicken från den. När hon böjde sig fram för att studera den närmare såg hon att den var full med siffror och tecken. Hon sträckte ut handen mot staven. Då hände något förunderligt, den översta raden började glöda med eldskrift. Lågor dansade mot henne och växte. Hon grep hårdare tag om Theos hand, sedan fattade hon tag om staven, rakt över eldskriften. Ett eldklot omslöt dem i nästa ögonblick. I samma stund hörde hon en man ropa: "STOPP! Den är min!" Sedan försvann rösten och omgivningen, en ny tidsresa hade börjat.

Följ med på ett äventyr genom Uddevallas historia...

Recensioner av Äventyr i Uddevalla:

”Äventyr i Uddevalla är en spännande och fängslande berättelse som levandegör Uddevallas historia, där jag som läsare följer med karaktärerna Ramona och Theo. Jag läser inte om historien, utan jag upplever att jag deltar i händelseförloppet genom Ramona och Theo. Det som varit kommer till liv igen, i en blandning av fiktion och verklighet.” Roger Salomonsson

“Innan jag läste den här boken var Uddevalla bara ett namn för mig – nu vill jag resa dit! Så mycket intressant historia får mig även att fundera på vad som kan ha utspelat sig på andra platser utan att man har en aning om det. Hoppas Kim skriver fler böcker som den här!” Ingela Svensson

Hoppas vi ses!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!