Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 24 december 2017

God Jul 2017

God Jul 2017

Julafton. Ivrigt satte jag på tv:n för att se julprogram. Ingenting. Av alla kanaler jag har fanns det inga julfilmer, inga julprogram alls. Kanske är jag för tidigt uppe? Det enda jag hittade i julväg var folk som gjorde bort sig i någon form på julafton eller i samband med den.

Inte för att jag hade tänkt sätta mig och titta på tv, absolut inte. Men traditionen är att tv:n står på och man hör glada skratt, julsånger, slänger ett öga då och då på julgranar och blomsteruppsättningar som skymtar förbi när man passerar tv:n.

Jag satte på Lugna favoriter genom tv:n istället. Där har de haft julsånger i en månad. Det får duga idag.

Tänk på att julen är en tid för eftertanke och samhörighet. Ta det lugnt i trafiken, det är bättre att du kommer för sent, än att du inte kommer fram alls. Ät inte för mycket av den goda maten, den finns kvar ett par dagar till.

Visst låter jag förnuftig?

Vi har slutat flänga omkring på julen, vi är hemma och tar det lugnt. Oftast har jag flängt omkring i över en månad, för att signera tvärs och kors över landet, när julafton kommer. Då är det skönt att bara vara.

Vi äter inte så mycket julmat heller. Vi har bara våra favoriter, köttbullar, skinka och revbensspjäll, samt massor av egenodlade grönsaker, såsom grönkål.

Julen är en tid för lugn och harmoni, då kan man uppslukas av orden i andras böcker under två dagar. På annandag sätter jag igång och skriver igen. Förr började jag alltid med en ny bok på annandagen. Den har jag redan börjat på i år, Tsunamikatastrofen i Lissabon. Ska nog skriva ett kapitel på boken innan jag går ut, det är fortfarande mörkt och hundarna sover runt mig.

Ha nu en riktigt God Jul!
Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se




2 kommentarer:

  1. Godmorgon Kim! Kanske tog de alla julens filmer på en gång igår. Då var det film på film i julens tecken. Det låter så skönt att bara ta det lugnt på julafton. I år kommer jag att vara ensam på julafton, jag har en rejäl förkylning och vill inte smitta någon, så maken med våra båda söner och äldsta sonens flickvän åker till Småland och jag stannar hemma. Det gör mig inget. Alexander och Mary kom ifrån Falun igår kväll men vi fick en mysig lilljulafton och jag fick träffa dem, det blev min julklapp. Nästan så att jag ser fram emot att bara få läsa, se en film, vila och sova en hel dag i lugn och ro.
    Jag hoppas att ni alla får en riktigt fridfull och skön jul. Kram Malin Eriksson, Karlskrona⭐️❤️

    SvaraRadera
  2. Hej Malin

    Kanske var det så, tyvärr missade jag julfilmerna igår. Tråkigt att du är sjuk, samtidigt får du möjlighet att ta det lugnt och njuta av att bara vara.

    Önskar dig en underbar jul och ett snabbt tillfrisknande.

    Kram Kim :-) <3

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!