Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 28 februari 2018

Missa inte de lokala bokmässorna!

Missa inte de lokala bokmässorna!

Bokmässan i Blekinge 
I helgen är det Bokmässa på Blekinge Museum i Karlskrona. Det är inledning på Berättarfestivalen som håller på en vecka här i Blekinge.


Jag kommer att närvara med ett bokbord på Bokmässan i Blekinge. Många av mina skrivkursdeltagare som har debuterat kommer också att vara där. Det är tredje året som Bokmässan i Blekinge arrangeras och de tidigare åren har varit lyckade.

Lokala Bokmässor
För dig som inte har råd med ett bokbord på den stora Bokmässan i Göteborg är de lokala bokmässorna ett ypperligt tillfälle att få dina böcker att synas.

Oftast kostar ett bokbord på den lokala bokmässan runt 250-500 kronor. Ibland är bokborden gratis.

Här i Blekinge har det alltid kommit mycket folk på bokmässorna. Många är nyfikna på de lokala författarna och vill veta mer om dem. Dessutom säljs det en hel del böcker.

Boktugg skrev i januari 2017 en lista över det årets lokala bokmässor. Även om listan inte gäller 2018 års bokmässor är mässorna återkommande och hålls ofta samma helger varje år. Kika in på listan och se om du har någon bokmässa i din kommun. Ta chansen att visa upp dina böcker för många besökare. Folk är intresserade av de lokala författarna och vill veta mer.

Här i Blekinge får författare möjlighet att prata från scen. Jag har varje år valt att låta bli. Det finns andra som bättre behöver den marknadsföringen.

Kika igenom Boktuggs lista och hitta din lokala bokmässa, ta reda på mer och anmäl dig till att närvara 2018! Jag lovar dig, det är jättekul!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!