Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 2 mars 2018

Nu får jag hejda mig

Nu får jag hejda mig

Det är inte lätt att låta bli när en bok tar form i huvudet. Den ligger där och pockar på, liksom knackar på huvudet. Så fort jag vaknar är orden där: "Glöm mig inte! Skriv ner mig!"

Jag glömmer inte, jag skriver ner början, slutet och stolpar. Ändå vill inte berättelsen ge vika. "Skriv mer!" ropar den inom mig och jag vill så gärna, men jag måste stålsätta mig mot orden.

Ibland kan det vara en förbannelse att fått ordens gåva, men för det mesta är jag oerhört tacksam över att orden flödar och aldrig sinar.

Som om det inte var nog med den nya boken som har dykt upp, dessutom börjar 2019 års böcker tränga på i tankarna och kräva sin plats.

"Jag måste skriva klart 2018 års böcker först!" säger jag inom mig och försöker tysta orden. Men de ger sig inte, även de kräver att få komma ut.
Utsikt från min dator idag. Ser du snöhänget från taket?

Just nu önskar jag att jag hade flera armar, då hade jag kunnat skriva på de olika berättelserna på flera datorer och fått ur mig alla orden.

Men så är det inte, jag har bara två händer och jag får hejda mig, trycka tillbaka orden till de böcker som kommer senare, och alla nya böcker som dyker upp. Jag måste fokusera på att få klart årets böcker.


Visst är det konstigt att det alltid är de böcker som jag har längst framförhållning på som tvingar sig på. Eller det kanske inte är så konstigt, Tsunamikatastrofen i Lissabon, 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär, Spöket på Torpa stenhus, Staden på andra sidan Pyramiden är böcker som tidigare har försökt pressa sig fram när jag skrivit på andra böcker. Nu är det deras tur och då verkar de inte längre så angelägna. Böckerna vet att de blir skrivna i år. De behöver inte pressa på, orden finns där ändå och tumlar ut i rasande fart.

Jag älskar att vara författare! Även de dagar jag inte hinner skriva alla ord som pockar på.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!