Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 26 februari 2018

Nu förstår jag varför Kim är så populär både som föreläsare och författare

Nu förstår jag varför Kim är så populär både som föreläsare och författare

Monica Ivesköld har recenserat min historiska äventyrsbok Skräckresan med Titanic på sin blogg Milord Inspiration. En fantastisk recension. Tack Monica!

Vet du, den här boken ville jag verkligen inte skriva. Det var fansen som efter mycket tjat fick mig att göra boken och det har jag inte ångra. Den ingår i serien Theo- och Ramonaäventyr, där det är du som läsare som bestämmer vad jag ska skriva om. Skräckresan med Titanic är en bok som sålde slut direkt och är omtryckt många, många gånger. Ny upplaga har precis kommit från tryckeriet.

Nedan kan du läsa vad Monica tyckte om boken. Har du läst Skräckresan med Titanic, eller någon av mina andra böcker, får du gärna höra av dig och berätta vad du tyckte om den!



Jag har länge velat läsa en av Kims böcker. Nu fick jag chansen. Jag deltog i en av Kims tävlingar och vald den här boken, framförallt eftersom jag är nästintill magiskt fascinerad av av berättelser om Titanic. Det var ett bra val. Även om boken riktar sig till barn/ungdomar, kunde en tant som jag, sträckläsa den med bra behållning.

Nu förstår jag varför Kim är så populär både som föreläsare och författare. Hon lyckas verkligen fånga, både utifrån innehållet och genom orden.

Har du inte läst något av henne, gör det! Det är en upplevelse. Och har du barn och barnbarn i åldern 9-12 år, tycker jag du ska köpa/låna boken till dem.

Den här boken har själva sanningen som bakgrundsmaterial och Kim har gestaltat händelsen på ett spännande sätt med vinklingar till verkligheten. Boken blir både en spänningsroman och en historisk upplevelse, baserad på verkligheten. Kim får oss att delta i resan genom Theo och Ramona.

Jag ger mina bästa rekommendationer till den här boken. Tusen tack, Kim, för den här upplevelsen. Jag är glad att jag blev vinnare till boken och fick uppleva både den och ditt fascinerande sätt att skriva.

Vid pennan, Monica

Även om mina böcker står som barn/ungdomsböcker har de läser i precis alla åldrar, från 7 år och upp till 98 är den äldsta läsaren som har skrivit till mig.

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM

Kramisar Kim



Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 50 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!