Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 7 mars 2018

Idag hittar du mig på Läromedelsmässan Yllan i Kristianstad

Idag hittar du mig på Läromedelsmässan Yllan i Kristianstad

Idag befinner jag mig i Kristianstad på Yllan och Läromedelsmässan. För mig är det en gång om året, men de flesta utställare som är där reser runt om i landet på olika läromedelsmässor och känner varandra väl. Men efter att ha ställt ut där i... Ja, vad blir det... Närmare 20 år? Eller 15? Något sådant är det. Iallafall har även jag lärt känna de andra utställarna, för vi är desamma år, efter år. Ibland tillkommer det någon ny, som vi varmt tar till vårt gäng.

För varje år utökas platsen jag står på. Minns allra första gången. Då stod jag vid ett litet runt bord mitt i smeten och fick plats med alla mina böcker. Nu har jag två långbord, men med den takten jag skriver lär det väl vara tre bord snart...

Det här är första gången det är snö och kallt, iallafall i min del av världen. Jag har hört att det är barmark i Kristianstad. För min del känns det alltid som våren är på väg varje gång jag har varit på Läromedelsmässan i Kristianstad.

Eftersom det helt hade fallit ur minnet att jag skulle till Läromedelsmässan idag, fick jag lite panik igår och lät mina Facebookvänner rösta på vad jag skulle ha på mig. Det var en röd dress, en blå, en svart och en orange. De flesta valde den orange och titta på förra årets bild från Läromedelsmässan. Jag har en orange tröja på mig. Tydligen är det en färg jag passar i, iallafall om jag ska gå efter majoriteten av de som röstade.

Ja, nu vet du vad jag gör idag. Kanske vi ses?

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!