Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 31 maj 2018

Hitta inspiration

Hitta inspiration

En bit ifrån där jag bor ligger Karlsnäsgården, ett motionscenter med mängder av vandringsleder, joggingspår, skidspår och tipspromenadslinga. Den sistnämnda går utefter Ronnebyån och är så vacker att det nästan gör ont, samtidigt är det ett andningshål och ett ställe att hämta inspiration.

Idag bestämde jag mig för att åka dit, ta en rejäl promenad med hundarna, låta dem bada i ån och få fart på endorfinerna och inspirationen. Det fungerar alltid.

Utefter tipspromenadrundan finns det bänkar man kan sitta på. Egentligen ville jag ha satt mig där och funderat vidare på berättelsen som spann sitt nät inom mig, men Tudor och Kiara ville hela tiden vidare för att upptäcka vad som fanns bakom nästa krök. Ett nytt badställe?

Mjuka skogsvägar leder oss runt på rundan. Jag stannar vid varje skylt och läser frågorna, medan hundarna luktar, eller tar sig ett bad. Fåglarna kvittrar, solljuset strilar ned mellan träden och vinden fläktar skönt.

Vid grillplatsen stöter vi på en grupp tältande tonåringar som just stiger ut ur sina små runda tält.  Sömndruckna gnuggar de sig i ögonen och skyndar barfota mot huvudbyggnadens toaletter. Där finns även en husbil, jag tror att ledarna bor i den. Kiara tittar intresserat på alla människor som plötsligt dyker upp i den lugna skogen. Jag blir inspirerad och spinner vidare på berättelsen.

När någon kör fast i sin berättelse och skriver till mig för att få råd att komma vidare, uppmanar jag dem alltid att byta miljö, att gå ut och röra på sig, springa, promenera, cykla, ja vad som helst som innebär att man bryter rutinerna. Kanske blev du inspirerad av min morgonpromenad, både att skriva, men även att gå ut och njuta av naturen?

En härlig inledning på författarvardagen, när livet är som bäst och sommaren är här. Hoppas du får en lika fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!