Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 10 juni 2018

Rummet av Lisa Hågensen

Rummet av Lisa Hågensen

I fredags berättade jag om Lisa Hågensens bok Gäld till Djävulen, andra delen i serien om Raili och Ylva. Det här är tredje fristående boken. Jag var helt enkelt tvungen att fortsätta lyssna på den, efter att ha avslutat den föregående.

Rummet är mycket annorlunda. Den fick mig att tänka på Stephen Kings bok Drömfångaren. Har du läst den boken?

Rummet är ännu en nagelbitarbok som inte gick att sluta lyssna på. Den var hemsk, spännande och ryslig, samtidigt satt jag med ett leende hela tiden, för jag älskade boken!

Lisa Hågensens styrka är att hon kan variera sig, ingen bok är den andra lik. Starka personporträtt och bra miljöskildringar gör att det känns som om man är mitt inne i boken, i handlingen, bland alla dessa stackars människor som blir utnyttjade.

När boken var klar hade jag svårt att släppa taget, lite som när jag har skrivit en egen bok. Jag ville inte skiljas från Rummet. Om du vill läsa en riktigt spännande bok ska du definitivt läsa Rummet av Lisa Hågensen. Läs boken!


När Ylvas sjuttioåriga mamma plötsligt sätter ut sitt hus till försäljning och försvinner, tar det inte lång tid för Raili och Ylva att spåra henne till en sekt i en ödslig herrgård långt inne i de bohuslänska skogarna. De två bibliotekarierna tar sig under falsk förespegling in i sekten, bara för att upptäcka att det som pågår där är mycket värre än de någonsin kunnat föreställa sig, och begreppet "att ta sig in i någons huvud" får en helt annan, och mycket farlig, innebörd. Om människor får möjlighet att leva ut sina innersta drömmar och fantasier på riktigt ska man hålla sig långt därifrån, inser Raili och Ylva - försent.  

Den får fem stjärnor av fem möjliga

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 50 böcker. Foto Bertil Knoester.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!