Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 27 juni 2018

Skrivbubblan och min femtionde bok

Skrivbubblan och min femtionde bok

Igår vällde orden ur mig. Jag skrev och skrev och skrev. Egentligen skulle hundarna och jag ha åkt till Brukshundsklubben för att träna, men när orden fanns där ville jag inte hejda dem. Jag skrev på.

Känner du igen känslan av att befinna dig i skrivbubblan, att skriva för att få se vad som kommer att hända? Där var jag igår. En helt underbar känsla. Det är då huvudpersonerna gör något helt annat än vad jag har planerat. De tar egna vägar, hittar lönngångar och andra lösningar på problemen än vad jag hade planerat.

Det får mig att skriva. Jag vill veta hur det går, vad som händer.

Jag älskar verkligen den här boken, Spöket på Torpa Stenhus. Min FEMTIONDE bok!

50 böcker... WOW, om jag får säga det själv är jag faktiskt imponerad. Det hade jag inte kunnat tro när jag för 21 år sedan kom ut med min debutbok Tillbaka till Pompeji. Då trodde jag att jag kanske skulle skriva 10 böcker, eller något sådant. Men ju mer jag skriver, desto lättare går det, orden bara väller fram.

"Det är kvalité och inte kvantitet som gäller!" är ord jag ofta får höra. Men alla mina böcker håller hög kvalité, oavsett om de är många. Det har bara blivit lättare att hålla den höga kvalitén, eftersom jag har lärt mig hur jag gör.

I helgen lyssnade jag på Faraos förbannelse, min 3:e bok. Jag retade mig på att jag använd ordet PLÖTSLIGT så ofta. Med andra ord har jag utvecklats enormt mycket sedan de första böckerna kom ut och jag fortsätter utvecklas för varje bok jag skriver. Det är just det som är så roligt med skrivandet. Jag står inte still, jag lär mig mängder av saker varje gång jag skriver en historisk äventyrsbok om Theo och Ramona.

Genom mina skrivarkurser blir jag påmind om vissa fel jag gjort tidigare och gör allt vad jag kan för att inte mina skrivkursdeltagare ska göra samma misstag.

Nästa vecka börjar sommarens första skrivarkurs, första veckan av fem. Innan dess ska Spöket på Torpa Stenhus vara färdigskriven, något jag inte betvivlar om orden fortsätter välla fram i den här takten.

Dags att få ur mig fler ord!

Du har väl inte missat skrivtävlingarna jag har berättat om den här veckan?

Ha en fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.







1 kommentar:

  1. Inspirerande att läsa att du nu är uppe i 50 böcker! Och ja, håller med om den där skrivbubblan - den är fantastisk :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!