Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 27 augusti 2018

Idag sätter föreläsningshösten igång

Idag sätter föreläsningshösten igång

Idag börjar ett stort skrivprojekt i samarbete med Korpadalsskolan i Karlshamn. Jag ska hålla skrivarkurser från förskolan till sjätte klass. En riktig utmaning. Men åh, så roligt!

Tänk att få möjlighet att inspirera samtliga elever på en skola, utan att någon klass känner sig bortglömd.

Kortet ovan är taget för mycket länge sedan, då hade jag bara kommit ut med fyra böcker, numera har jag inga böcker med mig vid föreläsningar. Det hade varit alltför jobbigt att släpa på 50 böcker. Jag har alla bokomslagen utskrivna på A-4blad, om jag vill kan jag visa eleverna omslagen. Men det är inte aktuellt den här gången. Nu är det fokus på skrivandet som gäller under hela höstterminen och en vecka på vårterminen.

Men det är inte det enda föreläsnings/skrivkursuppdraget under hösten. Jag ska resa kors och tvärs i landet och inspirera andra att läsa och skriva. Dessutom kommer jag att hålla ytterligare en skrivkurs på Färgargården i Eringsboda under höstlovet, vecka 44.

Väskan är packad, det är bara att köra iväg och möta alla förväntansfulla elever och lärare. Idag börjar jag med en storsamling.

Ha en fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!