Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 17 september 2018

Förväntansfull

Förväntansfull

Den här veckan känner jag mig förväntansfull. Det är så många trevliga saker på gång. Jag har blivit intervjuad av två tidningar och ska intervjuas av en tredje den här veckan.

Kiara ligger vid min sida medan jag skriver detta, ovetande om att jag strax ska iväg för att föreläsa och hålla skrivarkurs, den första av flera dagar den här veckan.

Tudor ligger på trappan och vaktar så att jag inte åker utan honom. Han känner igen tecknen bättre än vad Kiara gör, han har varit med i många år.


Min 50:e bok Spöket på Torpa Stenhus, har kommit från tryckeriet och har boksläpp på Bokmässan i Göteborg nästa vecka, om lite drygt en vecka är jag där. Som vanligt i min stora monter B09:20.
Under helgen har jag börjat plocka in blommorna från sommarförvaringen utomhus. Nu är det dags att de kommer in innan jag reser iväg. Vem vet om det kommer en köldknäpp. I söndags var det bara +3 grader på morgonen och jag vill inte att myntan, ovan, eller Blåvingen, nedan, ska frysa sönder för mig. När jag ser dem blir jag alldeles varm i hjärtat.

Jag känner en stor förväntan inför alla höstens föreläsningar och skrivarkurser, alla resor, alla nya hotell, nya möten, nya platser att upptäcka.

Tänk vad mycket spännande jag har framför mig den här hösten, trots att jag inte åker utomlands en enda gång, som jag gjorde 2017, då jag var på Island i september och Lissabon i oktober, något som resulterade i en bok på gång, Pirater och vulkanutbrott på Island och Tsunamikatastrofen i Lissabon som just har kommit ut och fått superfina recensioner.

Det är så mycket spännande framför mig att jag knappt kan bärga mig. Men jag har ett bra knep för att ta det lugnt: Jag sätter mig ner och skriver på nästa bok. Just nu är det Staden på andra sidan Pyramiden. Det gör mig lugn och gör att jag får lite distans till allt spännande som väntar.

Önskar dig en fin vecka och en spännande, givande höst!

Kramisar från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!