Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 29 oktober 2018

Så här är det att vara författare Kimselius bok Författare Från dröm till verklighet

"Så här är det att vara författare" Kimselius bok Författare Från dröm till verklighet 

Leila Bramkvist har läst och tyckt till om min bok Författare Från dröm till verklighet. Det är en berättelse om mitt liv som författare, varvat med tips och råd till dig som är, eller tänker bli, författare.

Att skriva boken gav många upplevelser när jag dök ner i minnets labyrint och plockade fram foton från mina research- och föreläsningsresor. Tänk att jag har upplevt så oändligt mycket under mina 21 år som författare, med 50 utgivna böcker. Så mycket jobb och otroligt roliga händelser, blandat med sorg. Ett helt liv som formats av kärleken till orden.

Nedan kan du läsa om vad Leila tyckte om boken.



"Jag har läst ”Författare Från dröm till verklighet” av Kim M. Kimselius

Jag är imponerad av all research som Kim gjort inför sina böcker som hon ska skriva.

Genom hennes uppriktighet är det som om jag varit med på resan från författarens första tankar, ända till bokutgivning. Rest i alla länder där Kim gjort research, träffat alla rara människor och fått se miljön genom alla foton som hon delar med sig. Även historiken som vi får ta del av i slutet av böckerna. Jag kände skräcken på torget i Kina när gruppen gick förbi alla vakterna. Jag fortsatte att gå.

Det som gör att jag tycker om boken är att den är ärlig, så här är det att vara författare, ingen glamour.

Vi får vara med och dela både glädje och sorg tillsammans med Kim. Tårarna rann när jag läste om ”Min stora dag”.

Alla tips och all uppmuntran som ges i boken är berikande. Om du tänkt bli författare eller bara läsa om hur det är att vara författare.

Dessa ord säger allt:

”Det får mig att både känna mig liten och som en del av alltet.”

(sid 362 i den inbundna utgåvan av Författare Från dröm till verklighet)"

Leila Bramkvist
 

Tack Leila för den fina recensionen av min bok.

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller bibliotek. Du hittar den även hos nätbokhandlarna, till exempel Adlibris, Bokus och Akademibokhandeln.


Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!