Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 3 november 2018

Det hemliga rummet av Eva Swedenmark och Annica Wennström

Det hemliga rummet av Eva Swedenmark och Annica Wennström

Berättelsen handlar om Magda, Amelie, Simona och Vibeke som har fått kontakt via Magdas blogg. Det borde vara en mycket spännande bok, men jag fick inget grepp om kvinnorna. I mitt tycke var de för lika och jag blandade hela tiden ihop dem: förföljda, svaga, rädda.

Det gjorde att boken inte fångade mig förrän jag kommit en bra bit in i den. Då gick den inte att lägga ifrån sig. Huset som Magda har ärvt döljer en hemlighet, i skogen runt huset smyger det män med gevär. Saker flyttas om och försvinner i huset under natten.

Bit för bit knyts trådarna ihop och bilden blir allt klarare. Slutet är ruskigt spännande!

Vill du ha en bok om relationer mellan kvinnor och en spännande handling är det rätt bok för dig! 



Den får tre stjärnor av fem möjliga

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!