Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 19 december 2018

Vi har läst Tsunamikatastrofen i Lissabon och vi är båda mycket imponerade skriver Kimselius isländska förläggare

Vi har läst Tsunamikatastrofen i Lissabon och vi är båda mycket imponerade skriver Kimselius isländska förläggare

Två fina julklappar fick jag igår, ett mejl från mina isländska förläggare och ett mejl från ALIS. Blev så glad, är så glad, jublar.


 "Vi har läst “Tsunamikatastrofen i Lissabon” 

och vi är båda mycket imponerade. 
Den är absolut en av dina bästa böcker,
mycket spännande, informativ och flott skriven.
Vi vill mycket gärna börja översätta den NU
och få den ut i Island till våren." 

Detta skriver min isländska förläggare. Jippi! Kan du förstå hur glad jag blir?

Som om inte den nyheten var nog fick jag även meddelande från ALIS. De berättade hur mycket pengar det hade blivit genom Talboksinläsningarna. Många bäckar små... Är tacksam för alla summor som tickar in så här före jul.

Vi har tryckt upp 8 titlar i år, fem av dem är nya: Den magiska porten vid Färgargården, 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär, Häxjakten, Tsunamikatastrofen i Lissabon och Spöket på Torpa Stenhus. Tre av dem är omtryck och det är inte första gången de här tre böckerna trycks om: Vikingaträl, Faraos förbannelse och Snapphaneresan. Så här i slutet av året kan jag blicka tillbaka på ett bra författarår. Jag är så tacksam över det. Tack alla läsare för att ni fortsätter älska mina böcker.

I skrivande stund kom maken inrusande och bad mig uppdatera Skräckresan med Titanic som måste tryckas om, igen, för femte gången. Panik, går iväg till tryckeriet imorgon. Ännu ett JIPPI!!!

Kramisar från Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!