Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 18 januari 2019

Vill du åka på skrivarkurs i Portugal?

Vill du åka på skrivarkurs i Portugal?

Portugal är ett land jag förälskade mig i när jag var där på research hösten 2017 inför boken Tsunamikatastrofen i Lissabon.

Jag förälskade mig i människorna, maten, vänligheten, kommunikationerna, vädret (vi hade +36 grader när vi var där) och miljön. Allt var perfekt och jag ska verkligen resa tillbaka. Om inte annat så för att äta Pasteis de Nata.

Nu har du möjlighet att resa till Portugal på skrivarkurs. Vad sägs om det? Om jag var du skulle jag verkligen ta chansen. Bättre plats att skriva på finns inte. Du har två veckor att välja mellan och två olika platser. Läs mer nedan.

Skrivarvecka i Nazaré

Har du också tankar på att skriva en roman eller att äntligen berätta om det där som betyder så mycket för dig? Kanske har du redan börjat och vill ha professionell handledning att komma vidare?

Therése Granwald är författare och skrivpedagog med flera års erfarenhet som universitetslärare. Hon kombinerar korta föreläsningar med gemensamma och inspirerande textsamtal som ger var och en skribent möjligheten att utvecklas till en bättre författare. Textsamtalet är en pedagogisk modell som används av både amatörer och professionella författare.

Under en intensiv och stimulerande vecka får du möjlighet att utveckla dina egna texter tillsammans med andra som brinner för skrivande.

I kurspriset ingår ett ex av Therése bok ”Kreativt skrivande” och Richard Rosengrens ”Karaktärer, repliker, dialog”, båda utgivna på Studentlitteratur.

Nazare ligger på Silverkusten, en dryg timme norr om Lissabon. Platsen är omtalad inte minst som ett paradis för surfare men för dig som vill ta det lite lugnare kan en promenad längs stranden eller i gränderna ge inspiration.

Närmaste flygplats är Lissabon och det går buss från Lissabon till Nazaré.
Lärare: Therése Granwald
Kurstid: 5 dagar, mån-fre
Kurspris: inklusive logi på Zulla Surf Village i fem nätter €660.

Priset avser plats i fyrbäddsrum. För plats i dubbelrum tillkommer €10/natt och önskar du dubbelrum för eget bruk €50. Priset inkludera två böcker samt en gemensam avslutningsmiddag.

Det finns möjlighet att delta i två skrivarveckor i följd så att du verkligen få tid att skriva. Bokar två veckor i rad får du 15% rabatt på andra veckan.

Period 1: 20-24 maj 2019
Period 2: 27-31 maj 2019

Anmäla dig här! OBS! För att alla deltagare ska få möjlighet att utveckla sina texter är antalet platser begränsat till 12.

Skrivarvecka i Algarve

Har du också tankar på att skriva en roman eller att äntligen berätta om det där som betyder så mycket för dig? Kanske har du redan börjat och vill ha professionell handledning att komma vidare?
Therése Granwald är författare och skrivpedagog med flera års erfarenhet som universitetslärare. Hon kombinerar korta föreläsningar med gemensamma och inspirerande textsamtal som ger var och en skribent möjligheten att utvecklas till en bättre författare. Textsamtalet är en pedagogisk modell som används av både amatörer och professionella författare.

Under en intensiv och stimulerande vecka får du möjlighet att utveckla dina egna texter tillsammans med andra som brinner för skrivande. Vi kommer också att få möjlighet till vandringar och utflykter i omgivningen.

I kurspriset ingår ett ex av Therése bok ”Kreativt skrivande” och Richard Rosengrens ”Karaktärer, repliker, dialog”, båda utgivna på Studentlitteratur.

Vi genomför kursen i samarbete med Casa Vista Bonita, ett underbart pensionat med utsikt över Algarves mjuka landskap. Till frukost serveras vi juice av färskpressade apelsiner från den egna odlingen. Övriga måltider tillagar vi själva i det gemensamma köket. Textsamtalen för vi intill poolen med utsikt över det böljande landskap. Skulle de regna sitter vi på verandan.

OBS! Ni bokar boende och transfer separat med Casa Vista Bonita så att ni får ut det mesta möjliga av er vistelse i Portugal.

Närmaste flygplats är Faro och det finns tågstation i Messines
.
Lärare: Therése Granwald
Kurstid: 5 dagar, mån-fre
Kurspris: €510.

Priset inkludera två böcker samt en gemensam avslutningsmiddag.

Det finns möjlighet att delta i två skrivarveckor i följd så att du verkligen få tid att skriva. Bokar två veckor i rad får du 15% rabatt på andra veckan.
Period 1: 1-5 april 2019
Period 2: 8-12 april 2019

Anmäla dig här!  OBS! För att alla deltagare ska få möjlighet att utveckla sina texter är antalet platser begränsat till 12.


LISSABON, PORTUGAL
Oktober 2017 var jag i Lissabon på researchresa inför min bok Tsunamikatastrofen i Lissabon. Det blev en oförglömlig resa.

Blogginlägg från min resa till Lissabon 2017:
Mitt första möte med Lissabon.
Lissabon och spårvagn 28.
Lissabon och Castelo De Sao Jorge.

Lissabon Romersk teater och katedral de Lisboa.

Jag älskar Lissabon! Och Pasteis de Nata!!!

Ha det så kul i Portugal om du reser dit!

Kramisar från Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!