Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 26 februari 2019

Den har allt jag älskar i en bok Häxjakten av Kim M Kimselius

Den har allt jag älskar i en bok Häxjakten av Kim M Kimselius

Alexander Nilsson har läst Häxjakten. Även om han tyckte det var något som saknades är han nöjd med boken och tycker den har allt som han älskar i en bok. Tack för de orden, Alexander! Nedan kan du läsa vad han tycker om boken.

"Efter en gudstjänst råkar de två vännerna Ulla och Kathleen resa till en annan dimension och hamnar i en slags parallellvärld, där kraftfulla häxor och eldsprutande drakar fortfarande existerar. Först tror de att de har rest i tiden, men efter att ha räddat en flicka från att bli bränd på bål förstår upptäcker de snart att de inte längre är kvar i deras värld och ett nytt spännande äventyr tar sin början.

Den har allt jag älskar i en bok, vänskap varvad med magi, har jag blandade känslor. Detta är första gången jag inte helt faller för en bok av Kim M Kimselius, men jag ångrar mig inte att jag läste den. Den är lättläst, välskriven, värd att läsa och underhållande och bra omarbetad. Trots betyget ser jag fram emot hennes nästa bok!"
Alexander Nilsson


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller på ditt bibliotek. Den finns också hos samtliga nätbokhandlare, till exempel Bokus, Adlibris och Akademibokhandeln.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!