Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 23 mars 2019

Drömmen runt hörnet av Lucy Dillon

Drömmen runt hörnet av Lucy Dillon

En tragisk bok som gjorde mig lite ledsen, kanske för att den handlade om hundar, men även om äldre människor som dör. I början ville jag sluta lyssna, men jag fortsatte, för jag ville se hur det gick för hunden vars matte hade dött och för Lorna som tagit hand om den. Fick inte samma känsla för den här boken som för tidigare böcker av Lucy Dillon, men tycker du ska läsa den och bilda dig en egen uppfattning. För hur det nu än är så var den bra!


"Drömmen runt hörnet" är Lucy Dillons åttonde bok på svenska, en varm feelgoodroman med ingredienser som hemlig kärlek och härliga hundar. Här handlar det om Lorna som har sökt sig tillbaka till Longhampton för att förverkliga en dröm. Lorna är plågsamt medveten om att hon måste hantera spöken från det förflutna. Hennes förr så tajta familj har splittrats och slutat att prata med varann. Och själv har hon en hemlig kärlek. Av sin väninna Betty har hon lärt sig att mod är något man sätter på sig som rött läppstift, även om paniken bultar i kroppen. Nu känner sig Lorna ungefär lika modig som Bettys ängsligt darrande tax. Men till slut vågar hon öppna sig mot livet och kan se världen med nya ögon. Det är aldrig för sent att börja om!



Den får tre stjärnor av fem möjliga

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!