Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 3 april 2019

Nytt ljudbokskontrakt Dags att fira igen!

Nytt ljudbokskontrakt. Dags att fira igen!

De tio första historiska äventyrsböckerna om Theo och Ramona är inlästa som ljudböcker. Eftersom jag inte var riktigt nöjd med inläsaren har jag nu fått ny inläsare på de två böcker som nu ska läsas in.

Eftersom den person jag hade kontakt med tidigare är ledig en längre tid, har jag nu fått en ny kontakt som inte känner till mina böcker. Den förra var fan till böckerna och kunde allt om dem. Den nya personen läser böckerna efterhand, sedan skriver vi kontrakt. Faktiskt roligare på det här sättet, för då får jag anledning att fira om och om igen.

Den här gången är det Kinesiska Draken och Snapphaneresan som jag har skrivit kontrakt på med Saga Egmont. Elfte och tolfte fristående boken om Theo och Ramonas äventyr.

När jag skulle fotografera böckerna blev katterna nyfikna och klampade omkring bland blommorna, nosade på böckerna och var allmänt intresserade över vad jag höll på med. Hade tänkt ha ett foto med någon av katterna på, men de bilderna blev tyvärr inte bra. Hela vår trädgård är full av blå blommor, det är så vackert.

Blev du nyfiken på böckerna? Än så länge finns de inte som ljudböcker, men snart... Fram till dess får du nöja dig med pappersböckerna, eller e-böckerna. Fråga efter dem hos din bokhandlare, eller kika efter dem hos nätbokhandlarna, till exempel Adlibris, Bokus och Akademibokhandeln. De finns även på Storytel (försökte länka till Storytel, men den sidan verkar vara nere) som e-böcker, och snart som ljudböcker.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!