Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 14 maj 2019

Skåne hela veckan

Skåne hela veckan

När du läser detta är jag redan på väg till Skåne för att föreläsa idag och resten av veckan. Har gått upp i gryningen och kört iväg. Normalt skulle jag ha åkt dagen innan, men Kiara hade sin avslutning på kursen igår, därför blev det extra tidig morgon.

Det ska bli roligt att träffa nya elever att inspirera. Många skolor och många sjätteklassare. På "fritiden" tänkte jag skriva på Pirater och vulkanutbrott på Island. Ligger lite efter tidsmässigt med boken, så det lär bli sena kvällar nere i skrivarstugan.

Men vad har man en skrivarstuga till om inte för att skriva, eller hur? Bilden är från skrivarstugan.

Tyvärr kan jag inte vända på dygnet den här gången, eftersom jag ska föreläsa på dagarna, men dygnet har ju 48 timmar, eller hur... Nja, egentligen bara 24 timmar, men ibland tycker jag att jag får så mycket gjort att det känns som två dygn.

Nej, nu måste jag stänga ner för att sätta mig i bilen och köra iväg.

Ha en jättefin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!