Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 15 maj 2019

Vilket mottagande i Gudmuntorp

Vilket mottagande i Gudmuntorp

När jag svängde in på vägen och såg skolan blev jag varm om hjärtat. Vilken mysig skola tänkte jag. Det visade sig att jag hade rätt. Fint mottagande på skolgården och i lärarrummet. Massor av kramar från eleverna och en av mina största fans kom fram och presenterade sig för mig genom att ta i hand. Efteråt blev det fotografering. Alla var så mysiga.

Om ändå alla politiker kunde förstå vilken skillnad det är för barnen att gå i en liten byskola med stor gemenskap, mot att bussas till stora skolor där barnen blir vilsna. Alla kändes så trygga, varma, glada och goa. På de mindre skolorna vågar barnen ställa mer frågor, eftersom de känner varandra. De vågar visa sin uppskattning med kramar och kommentarer. Som du förstår hade jag en fantastisk dag i Gudmundtorpskolan.

Kyrkan låg bredvid skolan. Jag blev nämligen lite fundersam när jag fick mejlet "du kan parkera på kyrkans parkering", sedan förstod jag.

Dessutom fick jag en fin present. En ljuslykta med fjärilar. Den står bredvid mig och fjärilarna flyger i ljusets sken.

Med mig i stugan är Kiara. Som vanligt tjejgänget i Skåne och killgänget, Jan och Kotten, hemma i Blekinge.

Jag älskar att inspirera andra att vilja läsa och skriva. Det känns som om jag lyckades även den här gången. Att berätta om min väg till författarskapet, om hur jag bygger upp min böcker, samt lämna skrivtips, är något jag verkligen tycker om. Tur att jag ska få fortsätta göra det resten av veckan.

Tack alla elever och lärare på Gudmundtorpskolan för en härlig dag!

Igår var första föreläsningsdagen den här veckan. Idag ska jag iväg till flera skolor i Höör kommun. Jag är förväntansfull, hoppas eleverna också är det.

Ha en fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!