Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 27 augusti 2019

Ett par platser kvar till Kimselius skrivarkurs i november

Ett par platser kvar till Kimselius skrivarkurs i november

Nu har du tur! Jag har ett par platser kvar till skrivarkursen i november. Visst älskar jag att hålla skrivarkurser på Färgargården under sommaren, men höstkursen är något alldeles speciell.

Om vi har lika stor tur som under förra hösten blir det soligt, varmt och skönt. Vi hade så vackert  väder förra året att jag bestämde mig för att vi skulle hålla delar av kursen utomhus. Medan vi vandrade runt i byn höll jag kurs. Deltagarna fick skrivuppgifter, därav papper och penna.

På den här platsen frodades fantasin och det blev härliga, detaljrika berättelser.

Kanske inte så underligt med den här utsikten? Nu är det alltså dags för ännu en höstkurs. Det är Grundkurs som gäller, du behöver inte ha någon förkunskap.

I Grundkursen får du lära dig känna glädje i skrivandet, bygga upp en berättelse, fånga läsarna, skapa karaktärer, gestalta, skriva miljöskildringar, dialoger och mycket mer. Jag tipsar om hur du tar dig ur skrivkramp och hur du korrekturläser din text innan du skickar till förlag.

Det spelar ingen roll vad målet med ditt skrivande är: att skriva om ditt liv, din släkt, en deckare, roman, en barnbok, bilderbok eller en faktabok. Jag har 22 års erfarenhet som etablerad författare och delar med mig av mina kunskaper, på ett sätt som får dig att komma igång att skriva din bok.

Datum för skrivarkursen: Vecka 44, 1-3 november.
 
Plats
Kursen hålls i den gamla Färgargården i Eringsboda, Blekinge. Ett charmigt 1700-talshus som ligger vid en liten sjö med badbrygga. Övernattning sker i huset och du delar rum med någon av de andra kursdeltagarna. Vi hämtar och lämnar på Emmaboda station eller Ronneby Airport.

Flera personer som har gått mina helgkurser på Färgargården i Eringsboda, har fått bokkontrakt, noveller antagna i tidningar och litteraturpris. En av alla dessa personer är Elias Våhlund som nu tar världen med storm med Handbok för superhjältar som är översatt till minst 17 språk.

Några omdömen från höstkursdeltagarna:
"Varmt välkomnande! Kim är väldigt erfaren och duktig. Jag uppskattade alla handfasta tips och råd." Karin Svensson

"Kim är som ledare lyhörd, kunnig, trygg och ger oss handfasta hantverkstips. Jag är nu full av idéer och har vågat börja tro på min egen förmåga." Maria B. Hansson

"Roliga upplägg över lag och minnen jag bevarar och uppskattar!" Titti

"Kursen har varit oerhört nyttig för självförtroendet. Mötet med andra för framåt i skrivandet. Nyttiga verktyg för att kunna utföra det mödosamma hantverket." Charlotta Mjellander

Färgargårdsböckerna
Efter att du har deltagit i någon av mina skrivarkurser har du möjlighet att vara med i den gemensamma novellsamlingen, Färgargårdsserien. Varje år har vi nytt tema för boken. I år är det skräck som gäller.

Här ser du de olika böckerna.




Här kan du läsa mer om skrivarkursen.


Anmäl dig till skrivarkursen genom att mejla Kim M Kimselius. Märk mejlet "Skrivkurs hösten 2019". Skriv namn, adress, mobilnummer och ålder i mejlet, berätta lite om dig själv och vad du vill få ut av kursen.

Hoppas vi ses!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!