Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 30 augusti 2019

Själens dunkla rum av Peter Robinson

Själens dunkla rum av Peter Robinson

Ett tag slukade jag alla böcker om Alan Banks av Peter Robinson, jag följde berättelsen om kriminalkommissarien från första boken fram tills jag hade läst ikapp utgivningen. Det var ett kärt återseende när jag började lyssna på Själens dunkla rum. Författaren är en mästare på att bygga upp spänningen och personporträtten, som blir allt starkare allteftersom berättelsen framskrider.

Två parallella berättelser, en stor, fin traktor blir stulen och två ungdomar försvinner. Alan Banks kommer tillbaka från semestern och kastas rakt in i de nya händelserna, som hans personal dittills har arbetat med. Blodspår i en hangar och stöld av slaktpistol sätts i samband med de två unga pojkarnas försvinnande. När så en bil kör över en brant upptäcks den fruktansvärda hemligheten.

Författaren höll mig på sträckbänken genom hela berättelsen, med många oväntade vändningar och spännande händelser. Det gick inte att sluta lyssna på boken! Läs den!

Den får fem stjärnor av fem möjliga

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller ditt bibliotek, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!