Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 3 september 2019

Överväldigande ord om Kimselius skrivarkurser

Överväldigande ord om Kimselius skrivarkurser

Håller på att gå igenom min mejlkorg och hittade det här mejlet från 2018, som Annika Andebark skrev till mig efter att ha gått skrivarkurs under sommaren. Varje gång jag läser det blir jag tårögd, så fina ord. Inte underligt att Annika nu har skrivit kontrakt på ett flertal böcker. Första boken släpps 2020.


"Att det finns människor som du!!! 
Jag har gått på flera skrivkurser - men den stämningen du skapade på Färgargården slår allt annat jag upplevt. (Och det säger inte lite då jag alltid varit lyrisk över skrivkurserna på Capellagården.) 
Det som gör den här kursen annorlunda är det lilla formatet, att vi alla hjälper till, den hemodlade maten och det spartanska boendet. 
Det finns inga stängda dörrar - du blottar dig själv hela dygnet. 
Det skapar en trygghet i gruppen som gör att magiska saker händer med texterna. Dessa dagar med dig har satt oförglömliga avtryck i mig. 
Jag beundrar din godhet, ditt engagemang - ja, dig som människa! 
Ett möte med Gandhi eller Moder Teresa skulle inte ha imponerat mer på mig."
Annika Andebark

Vill du också gå skrivarkurs hos mig? Jag har några få platser kvar i november och april, samt i juli. Gå in på Skrivarkurser för att läsa mer.


Här kan du läsa Annikas blogginlägg om kursen.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


 

2 kommentarer:

  1. Åh - tack för att du påminner mig! Det var helt fantastiska dagar! Som en dröm. Overkliga! Som tur är har jag bevarat dem i en vLogg - så jag kan återuppleva gång på gång på gång https://www.youtube.com/watch?v=tuq7ggMaddw

    SvaraRadera
  2. Hej Annika

    Tack för dina fina ord. Önskar du kunde komma ännu en gång. Du kom som en virvelvind och lämnade avtryck hos oss alla. Vi saknar dig!

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!