Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 25 oktober 2019

Ett guldkorn Steg för steg till ett perfekt manus av Sissel Myrup

Ett guldkorn: Steg för steg till ett perfekt manus av Sissel Myrup


Den här boken är ett litet guldkorn, liten och tunn, mjuka pärmar och 69 sidor. Ändå innehåller den det mesta du behöver veta om hur du ska få ett perfekt manus.

2014 gick Sissel Myrup  skrivarkurs hos mig. Därför blev jag mycket glad när jag fick den här boken i min hand. Det gav mig möjlighet att se hur mycket hon har utvecklats och numera har att lära ut.

Boken är lätt att ta till sig med listor och sammanfattningar efter varje kapitel, samt en avslutande checklista.

En bok jag definitivt kommer att lägga som läsexemplar på bordet när jag håller skrivarkurser. Läs den du också! Ditt manus kommer definitivt att bli bättre.


 
Den här boken riktar sig till dig som skrivit en historia från början till slut.
Det är dags att börja redigera, men hur gör du? Vad ska du börja med? Vad ska du titta på?
Det finns många saker att tänka på och i Steg för steg till ett perfekt manus går vi igenom stegen allt eftersom. Följer du allt har du ett perfekt manus att skicka till förlag eller ge ut själv.
 




Den får fyra stjärnor av fem möjliga.

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller ditt bibliotek, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!
 

2 kommentarer:

  1. Den boken vill jag gärna ha i min bokhylla - att slå upp i - och kunna pricka av vad jag behöver tänka på - låter som ett jättebra verktyg

    SvaraRadera
  2. Hej Karin
    Jag kommer att ha material med mig till skrivarkursen som berättar mer om boken. Dessutom finns det chans att författaren kommer till mitt Öppet Hus 1-2 augusti, föreläser och säljer boken.
    Visst kommer du då?
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!