Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 24 oktober 2019

Nya E-böcker av Kimselius Mördande foto och Staden på andra sidan Fjäderpennan

Nya E-böcker av Kimselius Mördande foto och Staden på andra sidan Fjäderpennan

Utomlands är e-böcker betydligt större än här i Sverige, men oavsett det tickar det in pengar även av e-böcker.

Det som är bra med att ge ut sin bok som e-bok är att du redan har gjort allt jobb, och förmodligen redan har gett ut den som pappersbok. I alla fall är det så för mig. Först pappersbok, sedan, när Jan får tid, blir det en e-bok av berättelsen.

Nu har Jan jobbat undan rejält gjort flera nya e-böcker, två av dem finns nu att laddas ner på nätet:

 
Det här är andra delen i trilogin om Markus och Matilda som går genom en bubbla och kommer till en annan värld. Spännande fantasyäventyr.



Mördande foto är en populär och spännande bok som handlar om att leva under skyddad identitet och faran med internet. Den berättelsen skrev jag på Wattpad och idag, 24 oktober 2019, har den haft 59.200 läsningar. Många av dem som läste berättelsen på Wattpad bad mig göra en bok av berättelsen, för de ville ha den i sin bokhylla. Med andra ord finns berättelsen även som pappersbok.

Jag tycker om att läsa e-böcker, det går fort att bläddra i böckerna, bra att ta med på resan. Bara att lägga in massor av böcker i Läsplattan, som knappt väger någonting. Det gäller förstås att ha läsplattan laddad. Enda nackdelen. När jag är ute och reser har jag alla mina e-böcker på läsplattan. Då kan jag lätt plocka upp vilken bok som helst och läsa högt för åhörarna.

Det finns många tjänster att ta hjälp av om du vill göra en e-bok, till exempel Publit. Men det finns också böcker om att göra e-böcker. Tina Back har skrivit flera böcker i ämnet.

Är du en e-boksläsare, ljudbokslyssnare, eller läser du helst vanligt pappersformat?

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!