Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 10 november 2019

Vilse i rymden och andra berättelser av Ingrid Jönsson

Vilse i rymden och andra berättelser av Ingrid Jönsson

Ingrid Jönsson är en duktig författare, vars tidigare böcker jag verkligen har älskat. Men Vilse i rymden och andra berättelser nådde inte riktigt upp till samma höga standard som tidigare. Visst är det roliga berättelser, men de fångar mig inte, de känns ytligare än författarens tidigare karaktärer.

Flickan i drömfångaren är en bok jag fortfarande kan gå och tänka på. Den vill inte riktigt lämna mig. Kanske är det därför jag blev lite besviken på den här boken.

Vilse i rymden är en samling olika berättelser. Jag blir lite förvånad när jag avslutar den första för den känns inte riktigt färdig, jag skulle ha velat läsa mer. Lite så känns det i alla berättelser som kommer. Ändå förstår jag författarens tanke bakom berättelserna.

Jag tycker du ska läsa boken och bilda dig en egen uppfattning. Kanske älskar du den?

Baksidestext:
Måste alla älska fotboll? Vad gör man när man tappat bort sin farmors hund? Och kan man komma till skolan med en hemma sydd kattmössa? Dessa och många andra frågor får man svar på när man läser berättelserna i den här boken.

Boken får tre stjärnor av fem möjliga.

Blev du nyfiken på boken ? Fråga efter den hos din bokhandlare eller ditt bibliotek, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!
  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!