Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 13 november 2019

Kimselius på Wattpads topplistor

Kimselius på Wattpads topplistor

Upptäckte att Wattpad har börjat med topplistor. Anledningen var att jag märkte att Mördande foto låg på 10:e plats bland de mest populära deckarna på Wattpad! Jippi!


Värt att fira, eller hur. Snart 60.000 läsningar av Mördande foto på Wattpad. Nu kommer den som e-bok!

Det gjorde mig nyfiken på hur mina andra berättelser hade placerat sig på Wattpad. Jag kikade runt...

Den där dagen hade faktiskt placerat sig ännu bättre, den låg på 9:e plats på topplistan Förälskelse. Det är en ruskig berättelse, med självbiografiskt material i metorörelsen. Därför gör det mig extra glad att berättelsen ligger så bra till.


Resa utan slut hade faktiskt topplacering av samtliga mina berättelser på Wattpad. Berättelsen ligger på 2:a plats på topplistan Katastrof. Den är inte färdigskriven och du kan ju tänka dig att jag blir inspirerad att fortsätta skriva på berättelsen.


Anastasias öde ligger på 8:e plats på topplistan.



Döden på Island har placering 3 på topplistan.



Magins makt ligger på 10:e plats på topplistan Mystik. Det roliga med just den här berättelsen är att jag skriver om hur jag kom på min bok Mayafolkets hemlighet.



Som du ser på omslaget till Mayafolkets hemlighet har en bit av det omslaget blivit till omslag för Magins makt.


Skräckens ögonblick
Skräckens ögonblick ligger på 8:e plats. Det här är ett kapitel ur boken Kimberlie Äventyr på Nya Zeeland vilket gör mig extra glad när jag läser de här kommentarerna:
"Wow, vad spännande. Du är verkligen en förebild inom skrivandet för mig! Det var nästan som om man satt där på planet när jag läste det!" Words-by-Irma
"Men jösses vad spännande!" Swelon
"Det känns verkligen realistiskt, känner hur det knyter sig i magen när jag läser och jag nästan tar tag i stolen. Stackars människor." Författaren Eva Ullerud


Många av ovanstående berättelser finns som böcker. Du kan läsa mer om dem på Kimselius hemsida. Eller varför inte på Wattpad?

Blev du nyfiken på böckerna? Fråga efter dem hos din bokhandlare eller ditt bibliotek, annars finns dem på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.
 
Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!  


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!