Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 1 december 2019

Jag kunde inte sluta läsa Mördande foto av Kim M Kimselius

Jag kunde inte sluta läsa Mördande foto av Kim M Kimselius

Den här fina recensionen av Mördande foto har jag fått av Monica Ivesköld som recenserat boken på bloggen Milord Inspiration. När jag klickade på länken som Monica lagt upp på bloggen upptäckte jag att Mördande foto låg på 1:a plats bland alla deckare på Wattpad. Wow! Vilken känsla. Nedan kan du läsa Monicas recension av boken.




Mördande foto av Kim M Kimselius

Den här fina boken läste jag ut på några timmar. Kim är fantastisk med sitt skrivande. Jag rekommenderar den verkligen. Och bäst av allt är att du kan läsa den helt gratis på Wattpad. Klicka här för att läsa boken gratis!

Med 57 lättlästa kapitel för Kim oss in i en tänkvärd historia. Den passar verkligen i dagens samhälle med alla sociala medier och människor som inte alltid vill synas och höras.

En enorm mängd läsare har redan varit inne och läst boken. (Nästan 60.000 läsningar. Kims anmärkning.) Över 1.700 röster har tyckt till.

Så här skriver Kim om innehållet i den:

Klassen får besök av en författare. Hon vill gärna fotografera eleverna. Marina vet att hennes mamma har förbjudit henne att lägga ut bilder på nätet. Marina har glömt varför. När de den här dagen har en vikarie som inte känner till fotoförbudet, tar Marina chansen att få vara precis som alla andra. Hon går med på att bli fotograferad och få bilden utlagd på författarens blogg, utan att ha en aning om de skrämmande konsekvenserna.

"Kära Dagbok. Jag skriver till dig igen, eftersom det idag har hänt något läskigt, sorgligt och samtidigt väldigt spännande. Men allra mest skrämmande. Så här var det..."

Den greppade tag i mig direkt. Jag kunde inte sluta läsa. Ville verkligen veta vad som händer i boken, även om jag förstod och kunde lista ut lite av handlingen på egen hand.

Monica Ivesköld

Tack snälla Monica för den fina recensionen.


Blev du nyfiken på boken ? Fråga efter den hos din bokhandlare eller ditt bibliotek, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!