Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 5 april 2020

Månsystern av Lucinda Riley

Månsystern av Lucinda Riley

Månsystern av Lucinda Riley är femte boken i serien De sju systrarna. Böckerna har inte bara fängslat mig, utan en hel värld.

Upplägget med en gåta som ska lösas genom ledtrådar från en död pappa, nutid och förfluten tid som knyts ihop, nya platser på jorden i varje bok. DET tror jag är vad som har gjort de här böckerna så populära. Efter att ha läst Pärlsystern kastade jag mig över Månsystern, med känslan av att jag kanske började lyssna på nästa bok för snart, att jag skulle bli besviken, att allt skulle upprepas. Men jag blev inte besviken. Ny huvudperson, nya delar av världen som skildras och spännande från början till slut.

Det känns tomt när jag nu har lyssnat på alla översatta böcker. Solsystern finns på engelska och jag har laddat ner boken. För jag tror inte kan jag vänta tills den kommer ut på svenska. Skulle du ha kunnat hålla dig till dess?

Det här är en magisk serie som jag uppmanar dig att läsa om du fortfarande inte har upptäckt böckerna. Om du redan har läst dem undrar jag vad DU tyckte var det bästa med böckerna.

Läs böckerna i rätt ordning, det förhöjer läsningen! Läs definitivt hela serien!


Tiggy D"Aplièse verkar besitta en nästintill övernaturlig förmåga att läka och kommunicera med djur. Hon tar tjänst på det skotska godset Kinnaird, hos den gåtfulle och grubblande Charlie.?

Där träffar hon även Chilly, en gammal romsk man som bekräftar att hon har helande krafter och att nyckeln till hennes förflutna finns i de magnifika grottorna utanför Sacromonte. Där föddes en flicka vid namn Lucía år 1912 som med tiden blev La Candela, den mest framgångsrika flamencodansösen av sin tid.

När Tiggy inser hur hennes liv hänger samman med Lucias, faller många pusselbitar på plats. 



Boken får fem stjärnor av fem möjliga.

Blev du nyfiken på boken ? Fråga efter den hos din bokhandlare eller ditt bibliotek, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

 
Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskurs för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.

 
Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!