Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 11 januari 2010

Humöret på topp trots kyla, Kimberlie2 snart klar för tryckning

Snön blåser ut i drivor på vägen och det gäller att ta fart när man ska köra igenom. Efter bilturen var det dags för hundpromenad, då var jag plötsligt gångtrafikant på den snöiga vägen. Fick hoppa i diket för en timmerbil som kom på den smala vägen, det var MYCKET snö i diket. Hundarna tyckte det var jättekul! Ska inte berätta vad jag tyckte...


Idag är det strålande sol, +-0 grader och bitande kallt. Jag är jätteglad för min varma goosejacka som jag nu satt pälskragen på, för nu är det mer vinter än vad det var när jag var på Island eller i Rovaniemi högt upp i Finland, men där hade de -30 häromdagen, medan Island hade det varmare än vi.


Jag njuter av varje dag som om det är den sista, trots det har jag så många idéer om kommande böcker inom mig, som om jag kommer att leva tills jag är över 100 år. Jag älskar att skriva! Tänk vad underbart att kunna leva på sitt skrivande, det är få förunnat och jag tillhör en av de få!


(Lyssnade på "Fruset ögonblick" av Camilla Ceder när jag var ute och körde i morse. Oj, vad bra den började. Kommer att prata mer om den längre fram.)


Önskar att dagarna hade fler än 24 timmar, för timmarna tycks aldrig räcka till. En av mina fans kallar mig för "Superwoman" för att jag hinner med så mycket, själv tycker jag aldrig att jag hinner göra tillräckligt varje dag.


Är det fler som känner på samma sätt, att dagarna borde vara längre, att tiden aldrig räcker till, att ni inte är den superwoman som andra tycker? Hör gärna av er här i kommentarer. Kanske har ni tips och råd ni vill dela med er av, som gör att en timma inte bara är 60 minuter, utan faktiskt kan bli mycket, mycket längre.


Vi hörs!


Kramisar Kim



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!