Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 11 januari 2010

Kimberlie - ett nytt liv, färdigombruten!

Nu är "Kimberlie - Ett nytt liv" färdigombruten, med andra ord är berättelsen gjord till färdiga sidor med all text och alla bilder inlagda.

Nu ska jag korrekturläsa en sista gång, och om jag hittar några fel ändrar jag det och därefter läser jag ändringarna.

Om jag hittar MÅNGA fel läser jag hela boken igen. Vill ju att den ska bli så rätt som möjligt. Trots att jag är noggrann slinker
det alltid med några korrekturfel i varje bok. Har du hittat några fel i mina böcker får du gärna skriva och berätta det för mig, så ändrar vi det till nästa gång boken trycks om.
Nu ska jag ta rödpennan, läsglasögonen, koka en kopp te och krypa upp i min läsfåtölj för att läsa korrektur. Tänder förmodligen kakelugnen också, för jag kan inte sluta frysa idag. Det känns som om blåsten har gått rakt igenom min kropp på promenaden.

Det känns bra att få drömma mig bort en stund till Nya Zeeland, värmen, naturen, människorna, platserna och återigen få möta Kimberlie och Andy.

Snart ska jag läsa in utdrag ur "Kimberlie - Ett nytt liv" på Youtube. Var inte orolig, du kommer inte att missa det, jag kommer att lägga ut en länk här på bloggen, på fb och på twitter. Om du ännu inte har lyssnat på de andra böcker som jag har läst in hittar du en länk till inläsningarna på Youtube från min hemsida.

Nej, nu ska jag tända kakelugnen och försvinna bort i fantasin. Glöm inte höra av dig om du har hittat stavfel i mina böcker!

Kramisar från Kim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!