Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 18 augusti 2011

På flykt från andra världskrigets fasa har kommit, ursnygg!

Idag blev det ännu en tur till Lagerhotellet Selo där jag hämtade hem ännu en av mina böcker. Äntligen har jag fått hem båda mina böcker om andra världskriget. Idag hämtade jag På flykt från andra världskrigets fasa.
Här ser du böckerna. Visst ser det mäktigt ut. Jan fotograferade mig när jag körde bort en av pallarna till bilen för att packa in böcker. Han fotograferade även när jag packade böckerna och luktade på dem. Men jag vet inte hur han bar sig åt, för det fanns inga foton i min mobil... Bara de jag hade tagit...

Det är en härlig känsla att se alla böckerna ligga där, sida vid sida, med det jättefina omslaget fullt synligt.

Här kan du läsa om när jag hämtade På liv och död i andra världskrigets skugga. (Måste bara säga att jag nästan alltid stavar fel på 'världskriget', borde ha lärt mig nu, för jag har skrivit det många gånger det senaste året.)

Du har väl sett efter om du har vunnit någon av böckerna: Kika här för att se om du har vunnit På liv och död i andra världskrigets skugga. Titta här för att se om du har vunnit På flykt från andra världskrigets fasa.

På lördag 20/8 har vi Boksläpp hos Bokia i Karlskrona 11.00-14.00. Vid signeringen har du möjlighet att köpa två av mina böcker och få en tredje gratis. Missa inte det.

Skulle du inte ha möjlighet att komma till Karlskrona, hittar du mig i Eslöv hos Kindvalls bokhandel 26 augusti 15.00-17.00, eller i Lund hos Akademibokhandeln Gleerups 11.00-14.00. Även där kommer de att ha detta förmånliga erbjudande!

Klippte mig igår. MYCKET kortare än normalt. Hajar till varje gång jag går förbi spegeln. Har ju låtit håret växa ända sedan augusti förra året. Det är skönt med kortare hår, om än ovant!

Nu ska jag smyga ned på förlaget och ta en titt på alla böckerna igen. Njuta av att se slutresultatet av allt det hårda arbete jag har lagt ned under lång tid. Ser fram emot att höra vad DU tycker om dessa nya böcker, som nu är på väg ut i butikerna.

Kramisar Kim


Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

5 kommentarer:

  1. Hej Kim!
    Vad kul med boksläppet i Karlskrona, tyvärr kan jag inte komma. Men vi ses förhoppningsvis på bokmässan? Första gången på okmässan för mig, ska bli jättekul!
    Kram Clara

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt att jag hittat in på din sida! Jag älskar böcker och det skrivna ordet. Så nu följer jag dig!
    Maria
    http://grasrock.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Hej Clara
    Vad tråkigt att du inte kan komma på boksläppet. Klart vi ses på bokmässan. Du hittar mig i monter B09:20! Eftersom det är första gången på bokmässan, är det bra att veta att du bör komma TIDIGT! Direkt de öppnar, gärna en stund innan för det blir fort kö på upp till 1,5 timmas väntan utanför.
    Din vinstbok är på väg till dig!
    Kram Kim

    Hej Maria
    Välkommen till min blogg. Kul att du hittat hit. Ska kika in på din blogg och se vad du sysslar med.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också det är tråkigt att inte kunna vara med på boksläpp! Kul för alla att få se dig i en ny "look" :) .
    Tänk att du nu har fått hem båda dina "bebisar"!!! GRATTIS igen!!! Njut och lukta allt du kan!
    Jag har läst IFATT! Väl värt att ta sig igenom allt du skrivit. NU kanske jag kan hinna börja blogga själv också ;) .

    SvaraRadera
  5. Hej Ingrid
    Ja, det är tråkigt att du inte kommer, hade varit jättekul att träffa dig.
    Har ännu inte vant mig vid mitt nya hår, men har fått höra att jag passar i det. Känns ovant!
    Ja, jag luktar och känner och tittar och bara NJUTER!
    Du är helt otroligt som har läst ALLT jag skrivit under sommaren. Det har varit ett stort nöje för mig att få gå igenom alla mina "gamla" blogginlägg genom dina kommentarer. Ser fram emot att få läsa dina blogginlägg nu!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!