Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 7 oktober 2011

Är glaset halvfullt eller halvtomt?...

För min del ser jag alltid glaset som halvfullt, eftersom jag alltid försöker se livet från den ljusa, positiva sidan.

Däremot finns det många människor som ser glaset som halvtomt. Det är ofta de som försöker hitta fel för att få möjlighet att kritisera, istället för att leta positiva saker.

Här på min blogg vill jag uppmuntra och sprida glädje, både läs- och skrivglädje. Men jag vill även dela med mig av min livserfarenhet och försöka lyfta fram det positiva i livet.

Det här är en blogg som andas positivitet och därför är det så tråkigt när det finns folk som läser den här bloggen och konstant letar fel och kritiserar. De vänder mina positiva uppmaningar till något negativt och hackar på mig för det.

Jag vet att det finns andra bloggare som till slut har gett upp sitt bloggande på grund av negativa personer som alltid kritiserar. Men jag tänker inte ge upp min positiva blogg på grund av några enstaka negativa "bloggföljare", utan jag slänger deras inlägg i Skräpkorgen och tänker positivt. För det är ju de som ser allt negativt det är mest synd om!

Tänk vad mycket bättre alla skulle må om de försökte se livet från den positiva sidan. Även jag har fått min beskärda del av sorger och bedrövelser, men mitt i allt elände finns det alltid en ljusglimt och det är den jag alltid har klamrat mig fast vid för att försöka nå ljuset och se allt genom mina positiva ögon.

Ha en glad, positiv dag och gläd någon genom att skriva något bra i deras bloggar. Ring någon du inte har haft kontakt med på länge, säg något snällt och sprid glädje omkring dig. Se glaset halvfullt i fortsättningen, så blir livet betydligt mycket lättare att leva.

Kramisar Kim

Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

12 kommentarer:

  1. Word, Kim! Bra! Jag ser det också som halvfullt, varför ska man se det på nåt annat sätt? Livet är för kort för att älta, vara negativ och dra ner folk. Positiviteter är viktigt! Inget blir bättre av att man tänker dåliga tankar och är elak eller dum! Kram på dig kära Kim! Ha en superfin fredag!

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen så himla trist med alla dessa nagativa personer som får utlopp som anonyma på bloggarna. Jag har ännu inte kommentarsgranskning på min blogg, men det är säkert bara en tidsfråga. Jag tycker jättemycket om din blogg!

    SvaraRadera
  3. Rätt inställning Kim! Om man nu inte gillar en blogg, varför följer man den då kan man undra? Nog måste det finnas roligare saker att göra i livet än att ständigt irritera sig på vad någon skriver, tycker och tänker. Det är faktiskt otroligt synd om dessa människor som inte har annat att fylla sin tillvaro med än skadeglädje.
    Fortsätt att sprida glädje omkring dig och låt inte citronerna (som jag själv kallar dem) lägga sordin på stämningen i bloggen.

    SvaraRadera
  4. Hej Kim! Vad ledsen jag blir när du skriver att det finns så negativa människor som skriver på din blogg. Det är verkligen förvånande, för du är verkligen väldigt generös och positiv i allt du skriver. Jag undrar VERKLIGEN vad som är orsaken till dessa människors utspel. Bra att du slänger dem rätt i papperskorgen!! Naturligtvis är det människor som inte mår bra själva, de är avundsjuka och olyckliga, men det är trist att det ska behöva gå ut över andra. Stå på dig och fortsätt fokusera på det som är positivt. KRAMAR.

    SvaraRadera
  5. Kim! Fortsätt med dina positiva inlägg! Jag vet vad du menar, rätt bra. Jag tror att det ibland andas lite för mycket avundsjuka, tyvärr, bland våra medmänniskor.

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket bra inlägg! Jag ser också glaset som halvfullt, livet blir mycket roligare då. Och om vi alltid ska lyssna på vad andra tycker och tänker om oss så kommer vi ju inte att hinna med nånting annat. Nä, de som har negativa kommentarer får vara, jag lyssnar mer på uppmuntrande och positiva kommentarer. Även dåliga nyheter och kritik kan framföras på ett icke negativt sätt.
    Fortsätt kämpa Kim! :D
    KRAMAR. Terese

    SvaraRadera
  7. Hej Trillingnöten
    Tack! När man läser din blogg känner man din livsglädje och positivitet, det är därför jag tycker så mycket om att läsa vad du skriver. Tack för att du kommenterar här så flitigt i positiva ord!
    Önskar även dig en fin fredag och en mysig helg.
    Kram Kim

    Hej Hanna
    Tack, blir jätteglad för dina ord! Tycker absolut du ska ha kommentarsgranskning. Blir förvånad över att det är så många bloggare som inte har det...
    Kram Kim

    Hej Annika
    Tack! Ja, det har jag frågat mig också, varför läser man en blogg bara för att kritisera allt som skrivs där?!
    Bra ord "citronerna", ska tänka så i fortsättningen!
    Kram Kim

    Hej Ingrid
    Åh, tack för dina fina ord! Blir jätteglad. Skönt att du inte har råkat ut för dessa tråkiga "Citroner" som Annika kallar dem.
    Jo, jag fortsätter vara positiv, för det är sådan jag är.
    Kram Kim

    Hej Katarina
    Tack, blir jätteglad för dina uppmuntrande ord. Jo, jag tror också att avundsjuka ligger till grund för mycket, tyvärr!
    Hoppas du får en fin dag!
    Kram Kim

    Hej Terese
    Tack. Ja, det kan jag tänka mig att du ser glaset som halvfullt, du med din energi och livsglädje.
    Bra sagt med att dåliga nyheter och kritik kan framföras på ett icke negativt sätt! Det går att linda in det mesta med bra ord!
    Tack, lovar fortsätta kämpa på med bloggen!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  8. Det e rätt inställning. Bara för att vissa lever i en svart värld, ska man inte tvingas ner i deras värld.

    SvaraRadera
  9. Jag blir i alla fall alltid glad, eller i alla fall positiv (alla dina inlägg handlar ju inte om glada saker) när jag läser din blogg!

    Fattar inte varför man följer en blogg när man inte gillar det den handlar om. Har sett det på ett par andra ställen också (sen finns det bloggar jag följer där jag inte gillar allt, som en person jag följer som skriver bra om en del saker men har en väldigt annorlunda syn på barnuppfostran och föräldraskap än vad jag har, då låter jag helt enkelt bli att läsa just de inläggen...)

    SvaraRadera
  10. Hej Lilo
    Tack! Håller helt och hållet med dig!
    Kram Kim

    Hej Anonym
    Tack! Du har rätt inställning till bloggar, varför läsa det man inte tycker om, eller varför kommentera negativt. Lika bra att inte skriva något alls om man har en negativ inställning till blogginlägget!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  11. Man kan ju inte annat än att tycka synd om dem som ser på livet så negativt. De måste ha ett väldigt tråkigt liv.

    Fortsätt på den positiva vägen och kör över allt annat.

    SvaraRadera
  12. Hej Anneli
    Håller med dig! Tack. Detsamma gäller dina härliga inlägg på din blogg!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!