Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 26 september 2012

Underbar tavla från mayariket i Mexiko














När jag var i Mexiko köpte jag denna fantastiska målning, gjord på en skinnbit. Att jag direkt föll för den beror på att det känns som om motivet föreställer huvudpersonerna i min bok Mayafolkets Hemlighet: schamanen Bak'ahal och hans älskade Ichtical.

Skinnbiten var vacker i sig, eftersom jag älskade motivet. Men efter att jag hade lämnat skinnbiten för inramning lyftes tavlan fram ännu mer och blev otroligt vacker! Eller vad säger du?

På Bok och Biblioteksmässan i Göteborg den 27-30 september har du möjlighet att se tavlan i min monter B09:20.

När jag ser tavlan påminns jag om min fantastiska researchresa till Mexiko, som du kan ta del av här. Du kan även se en film från min resa till Mexiko. Klicka här.

Nå, vad tycker om tavlan?

Kramisar Kim

Vinn en signerad bok:  (Välj fritt bland mina utkomna böcker.) Läs mer om Mayafolkets Hemlighet.

Det skulle vara roligt om du berättade vad du tycker om det du just har läst. Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Tycker du att mina böcker låter intressanta finns de att köpa här.

27-30 september signerar jag mina böcker på Bok och Biblioteksmässan i Göteborg. Du hittar mig i monter B09:20. 

Jag berättar om Mayafolkets Hemlighet på Unga Scenen torsdag 27/9 10.30-10.50.

Varje dag lottar jag ut 10 gratis böcker på Bokmässan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!