Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 3 mars 2013

"Jag kände mig glad för hennes skull!" Litteratuva om Kimberlie ett nytt liv av Kim M Kimselius

Här är en härlig recension av min bok Kimberlie - Ett nytt liv. Det är Litteratuva som har recenserat boken. Tuva är nio år och skriver rätt ur hjärtat. Ett underbart inlägg!


Hej!
Jag heter Tuva och är 9 år. Jag tycker väldigt mycket om att läsa böcker och tycker om de allra flesta sorter; fantasy, faktaböcker m.m. När jag läser hamnar jag i min egna lilla värld. När jag börjar på en ny bok som jag tycker är spännande är jag helt inne i den tills jag har läst ut den. Mina favoritbokserier är Fablehaven, Harry Potter och böckerna av Kim M. Kimselius.

Kimberlie - Ett nytt liv av Kim M. Kimselius
Kimberlie är med sina föräldrar på Nya Zeeland och besöker sin pappas släktingar när hennes föräldrar dör i en bilolycka och hennes liv förändras för alltid. Hon tvingas då bo på Nya Zeeland eftersom hon inte har några släktingar i Sverige, där hon bodde med sin familj. Hon känner ingen där och har precis träffat sina släktingar för första gången. Jag tycker väldigt synd om henne. Och det är det också. Jag tänker sorgliga tankar när jag läser det. Men som tur är träffar hon Andy och tant Moonwind. De  blir väldigt goda vänner, vilket jag tycker är bra. Kimberlie är ofta ledsen och hon tror att man inte får vara glad när någon man tycker om har dött. En maori vid namn Maui säger åt Kimberlie att komma över det ledsna och vara glad istället. Det gör hon genom att hoppa bungyjump. Hon blir så rädd att hon inte är ledsen. När hon hoppar bungyjump hör hon sina föräldrars röster, vilket gör henne väldigt glad. Till slut börjar hon skratta och le igen. Det måste vara jätteskönt för henne att vara glad igen. Jag kände mig glad för hennes skull.

Visst var det en härlig recension? Har du själv läst någon av mina böcker? Skriv gärna till mig och berätta. Här hittar du min mail.

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

"Jag rekommenderar verkligen Kimberlieböckerna, och jag längtar väldigt mycket efter fortsättningarna!" Matildas Läshörna.
 
Läs mer om Kimberlie - Äventyr på Nya Zeeland.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!