Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 9 mars 2013

Recension: Magikerna av Lev Grossman

Magikerna av Lev Grossman är en bok jag blev grymt besviken på. Den har varit omtalad i media och lyfts fram jättemycket, en blandning av Harry Potter/Twilight... Nej, den är inte ens i närheten av det.

Det är en lång seg berättelse, vars syfte jag inte förstår. Hela tiden väntade jag på att något skulle hända, men det hände ingenting. Jag sa till mig själv att jag skulle lyssna på hela boken, men när jag bara hade några få kapitel kvar orkade jag helt enkelt inte längre.

Det här är en bok jag INTE rekommenderar dig att läsa. Totalt bortkastad tid!

Quentin Coldwater är begåvad men olycklig. Han går sista året på high school och förbereder sig för ett redan utstakat liv. Allt förändras när han blir antagen till Brakebills, ett hemligt college i New York där han ska genomgå en tuff utbildning i modern magi, men också bekanta sig med annat som hör till vuxenlivet: vänskap, kärlek, sex, droger och alkohol. Ändå finns det inget som kan förbereda honom på den förbluffande upptäckt som väntar efter examen ... Den magiska värld han läste om som liten, finns på riktigt.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Välkommen tillbaka!

"Det är fint och eftertänksamt skrivet och det berör verkligen!" Eli läser och skriver. Läs mer om Mysrys.

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se. Är du nyfiken på mina böcker finns de att köpa här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!