Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 11 maj 2013

Boktips: Mörkt motiv av Louise Penny en riktigt bra deckare i stil med Morden i Midsomer!

Mörkt motiv av Louise Penny är en av de mysigaste deckare jag har läst på mycket länge. Tycker väldigt mycket om Morden i Midsomer och det här är samma stil av berättande. Jag ser den engelska landsbygden framför mig när jag läser, och blir förvånad när jag inser att handlingen utspelar sig i Kanada!

Språket är fint, personskildringarna mycket bra och spänningen håller mig fängslad genom hela boken. När en av de personer som jag har fäst mig vid blir dödad, då fäller jag en tår. En mycket, mycket bra bok som jag verkligen rekommenderar dig att läsa!

Beskrivning
Spänning med hög mysfaktor

När Jane Neal hittas död i skogen, skjuten med en pil rakt genom hjärtat, blåser det en kall höstvind genom den lilla byn Three Pines. Vem har dödat den omtyckta gamla kvinnan, och varför? Och finns det en anledning till att Jane dödades under förberedelserna till den årliga konstutställningen? Den rutinerade kommissarie Armand Gamache får uppdraget att lösa fallet i den idylliska byn på landsbygden utanför Montreal. Lokalbefolkningen är fullständigt övertygad om att det hela är en tragisk olycka, men snart är kommissarie Gamache och hans team lika säkra på att Jane Neal inte alls dog på grund av en oförsiktig bågskytt, utan för att någon ville röja henne ur vägen. Mörkt motiv är den första boken i en serie om den charmige kommissarie Gamache och den kanadensiska byn Three Pines invånare, alla mer eller mindre excentriska och alla med sina egenheter. Serien har en stor läsekrets världen över och är flerfaldigt prisbelönt. Louise Pennys böcker har sedan debuten 2006 toppat många av världens försäljningslistor och översätts nu för första gången till svenska. Mörkt motiv är ett klipskt och klassiskt mordmysterium skrivet i samma anda som Agatha Christies och PD James bästa böcker.


Hör gärna av dig och berätta vad du tycker om boken när du har läst den!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker. 
Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här 

4 kommentarer:

  1. Jag älskar deckare, men har läst så otroligt många att det är svårt att hitta någon "ny" författare. Nu har jag gjort det! Tack för tipset! :D

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för ditt boktips! Jag skall verkligen läsa den boken.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Louise Pennys böcker och jag har hunnit med fyra stycken hittills. Nu börjar det klia i fingrarna att klicka hem hela fortsättningen av serien, men det får allt vänta ett tag.

    SvaraRadera
  4. Hej Tofflan
    Hoppas du tycker lika mycket om hennes böcker som jag gör!
    Kram Kim :-)

    Hej Astrid
    Ska bli spännande att höra vad du tycker om boken!
    Kram Kim :-)

    Hej Annika
    Åh, fyra stycken! Lyckliga du, då har du läst dem på engelska! Har bara sett två på svenska än så länge! VILL HA FLER!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!