Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 5 maj 2013

Nu berättar jag vem som vann min födelsedagspresent!

Tack alla för era gratulationer på min, Kim M. Kimselius födelsedag! Att lotta ut en födelsedagsbok var populärt och jag har fått mängder av svar och önskningar, både här på bloggen och i mejl.

De flesta önskade sig Att skriva med glädje.
En bok som gör det möjligt för alla att skriva, på ett roligt och inspirerande sätt!









Några önskade sig Jag är ingen häxa.
Den här handlar om häxförföljelsen i Sverige under 1600-talet och är bok nummer tre i den fristående historiska äventyrsserien om Theo och Ramona



 




Flera önskade sig Mysrys.
Det här är en novellsamling som tar dig med bland andar, spöken, vardagsliv, ålderdom och död. Gripande berättelser.






 

Någon önskade sig Det glömda kriget 1808-1809.
Boken berättar om Sveriges och Finlands gemensamma historia i en spännande äventyrsskildring, ännu en bok i den fristående historiska äventyrsserien om Theo och Ramona.



 


 
Det fanns de som önskade sig min engelska bok Back to Pompeii.
Det här är den engelska översättningen av min debutbok Tillbaka till Pompeji som sålde i 11.000 ex första veckan och blev utsedd som en av årets bästa utländska ungdomsböcker på Island 2009.

 





En person önskade sig Persiens Pärla, som kommer ut i augusti.
Det här är en bok jag är helt uppfylld av just nu, eftersom jag är i slutskedet av boken. Den handlar om det Persiska riket och är den 18:e fristående historiska äventyrsberättelsen om Theo och Ramona som reser tillbaka i tiden.

 





Några önskade sig Den där dagen.
Det här är en av mina allra bästa böcker, ja förmodligen den bästa! En otroligt spännande och gripande tonårsbok som slukats av både tonåringar och vuxna.
 






Flera önskade sig Den gömda Inkastaden.
Boken som handlar om Inkastaden Machu Picchu och är ett spännande äventyr i den fristående historiska äventyrsserien om Theo och Ramona.


 


Någon önskade sig Kinesiska Draken.
Det här är en mycket annorlunda bok i den historiska äventyrsserien om Theo och Ramona. Fängslande miljöskildringar och en fantastisk berättelse om två av Kinas grymmaste kejsare.







Den som vann utlottningen var Solveig Vähäkuopus som hade önskat sig Att skriva med glädje. Kanske inte så konstigt att det blev just den boken, eftersom så många hade önskat sig den! Grattis Solveig och tack alla andra för att ni hörde av er med gratulationshälsningar och önskningar!

Snart är det dags för en ny utlottning. Det är då min nya bok Spöket på Stora Mossen som lottas ut. Kika in den 13 maj så får du se vad som gäller för att just DU ska ha en chans att vinna boken!

Lycka till!

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker.
Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

2 kommentarer:

  1. Varför skriver du "min, Kim m kimselius, bok"? vi vet ju att det är du som skriver bloggen.

    Sen en fråga vad jobbade du med innan du blev författare?

    SvaraRadera
  2. Hej Kajsa

    Visst vet du och alla andra att jag skriver bloggen, namnet ligger där som en sökmotor och länk för den som vill läsa mer om mig. :-)

    Har haft många olika arbeten under mitt liv, allt från vanligt kontorsarbete till egen reklambyrå.

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!