Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 10 maj 2013

Skrivarkurser 2013 Vill du gå på ett annorlunda skrivarläger?

Inte långt ifrån där jag bor ligger Horsahallens Gille, r finns en medeltidsby som ligger naturskönt vid stranden av Horsasjön i Lockansmåla.

Den 1-3 juli kan du gå på skrivarläger i byn.
Lägret är för ungdomar mellan 10-15 år.



Storstugan i Lockansmåla

Det här är en mycket mysig plats, med härliga timmerhus i medeltidsmiljö. Här har jag varit och föreläst flera gånger om mina böcker Vikingaträl, Riddarsvärdet, Snapphanar och Snapphaneresan, som passar perfekt i den här miljön.

Jag föreläser på Medeltidsläger i Lockansmåla


Om du vill utveckla ditt skrivande och få ett spännande äventyr på samma gång, då är det här lägret något för dig!

Medeltidsläger hos Horsahallens Gille i Lockansmåla

Vem vet, kanske jag tittar in och hälsar på?

Korvgrillning i storstugan hos Horsahallens Gille i Lockansmåla

Gå in på Horsahallens Gilles sida och anmäl dig till någon under Kontakt.
Ann Möllerström, en av eldsjälarna i medeltidsbyn
Lycka till med ditt skrivande. Önskar dig en jättefin sommar fylld av ord!

Kramisar Kim
 
Vad roligt att du läser min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget.
Välkommen tillbaka!

I min skrivbok Att skriva med glädje hittar du många tips och råd om skrivandet!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!