Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 8 maj 2013

Månstenen, ny Theo och Ramonaberättelse

Har precis avslutat den 18:e historiska äventyrsboken om Theo och Ramona, Persiens Pärla. Då brukar jag ta en liten andhämtningspaus, nu blev det inte så. Jag öppnade mappen "Pågående böcker" och där låg Månstenen och väntade på mig. Jag satte mig ned och började skriva.

Nu kan du läsa baksidestexten till berättelsen:

En ovanlig sten fångar Ramonas uppmärksamhet under strandpromenaden. Theo kallar den för månsten på grund av dess blodröda färg och annorlunda form. Ingen av dem anar hur nära sanningen Theo har kommit.

Ramona plockar upp stenen. I samma sekund bryter ett gigantiskt oväder ut. Himlen blir blåsvart, regnet vräker ned, vinden hotar att blåsa omkull dem och tar andan ur dem, blixtar slår ned runt dem där de står på den ödsliga stranden. Vågorna växer sig allt högre och hotar slå in över dem. Theo och Ramona blir rädda och önskar att de kunde ta sig därifrån, men den starka vinden gör det omöjligt att röra sig.

Då börjar Månstenen glöda. 

I nästa stund befinner de sig på en helt annan plats. Då griper skräcken tag i dem på allvar.

Nu väntar jag med spänning på att få höra vad du tycker om baksidestexten.

Håll utkik här på bloggen, för snart lägger jag ut första kapitlet på berättelsen!

Blev du nyfiken? Vill du läsa mer?

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Jag med några av mina 23 böcker. Foto Bertil Knoester.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

8 kommentarer:

  1. Hej!
    Låter väldigt spännande.
    Månsten så vacker titel på din nya bok!
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Astrid
    Tack! Ska bli kul att höra om du tycker om den när den väl är klar!
    Tack!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott Kim, jag har tyvärr inte hunnit titta in här på länge.
    Nämen vad spännande, ska bli spännade att läsa både denna och persiens pärla! Kram Isa

    SvaraRadera
  4. Hej Isa
    Tack!
    Härligt att höra att du tycker den låter spännande! Igår lade jag ut hela första kapitlet på boken!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Det låter onekligen väldigt spännande med denna nya vinkling Kim! Jag läste första kapitlet också :) .
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  6. Hej Ingrid
    Härligt att du gillar den! Det är en spännande bok att skriva :-)
    Kram Kim

    SvaraRadera
  7. Allt du gör är väl spännande ;) .
    Ha en fin och solig dag!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  8. Hej Ingrid
    Det var snällt sagt <3
    Önskar dig detsamma! :-)
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!