Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 28 juli 2017

Dags för tredje skrivarkursen 2017

Dags för tredje skrivarkursen 2017
 
Snart bär det av till Färgargården för att förbereda det sista innan kursdeltagarna kommer. En snäll själ i Eringsboda skänkte en duxsäng, så nu har vi bra sängar till samtliga kursdeltagare. Det händer hela tiden något på Färgargården. Till exempel kom det en splitter ny diskmaskin igår, eftersom den gamla gick sönder förra helgen.

Den här helgen är det extra spännande eftersom det är nya kursdeltagare, personer jag aldrig träffat tidigare. Ser i Facebookflödet att vissa är nervösa inför helgen, men det behöver de inte vara vi har alltid så trevligt på Färgargården, eftersom atmosfären inbjuder till det.

Igår lagade jag, med hjälp av barnbarnet Frida, mat till hela helgen. Oj, vad mycket mat det blev. Ibland önskade jag att köket hade varit större. Förmodligen kändes det så eftersom vi var två som röjde runt på köksbänkarna och spisen. Men jag var tacksam för Fridas hjälp, eftersom förmiddagen hade försvunnit när jag var iväg till Färgargården och blev intervjuad av en journalist från tidningen Sydöstran. Reportaget kommer på tisdag.

Det enda jag behöver göra i matväg nu är att göra sallad varje morgon. Plocka in fräscha salladsblad från landet, ta in gurka och tomater från växthuset, klippa örter i krukorna och hälla lite olja och balsamvinäger över. Så gott att bara det kan bli en hel måltid. Mums!

Journalisten frågade igår hur det kommer sig att jag ser skrivarkurserna som "semester".

"Se dig omkring!" sa jag och slog ut med armarna på omgivningen. "Kan det kännas annat än semester när man tillbringar dagarna på en sådan här plats?"

Hon instämde.

Även om jag stupar i säng varje kväll, vaknar jag fylld av energi och livsglädje nästa morgon och ser fram emot ännu en dag på Färgargården.

Kanske ses vi där nästa sommar, på någon av mina skrivkurser?

Ha en fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!