Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 19 september 2017

Föreläsning i Hella och Selfoss Island

Föreläsning i Hella och Selfoss Island

Föreläsning i skolan i Hella. Här står samtliga mina böcker som är översatta till isländska.

Ofta ser man en islandshäst stå uppe på en höjd och blicka ut över nejden. Här är det utanför skolan i Hella.

I skolan hade barnen fått göra figurer till Njals saga som sedan sammanställs till ett kollage.

En annan klass hade fått göra detsamma med Yggdrasil, världsträdet.

 Här är vi ute på äventyr.
 Ser du vattenfallet i bakgrunden?

 Vi åkte vidare till biblioteket i Sellfoss där jag föreläste för vuxna.
Här hade de Harry Pottertema i biblioteket. Jättefint!


Till och med trollstavarna och brygderna fanns där.




 Vi åkte till Njals trakter och såg var berättelsen utspelade sig.

 Där kyrkan ligger sägs bostaden för huvudpersonen i Njals saga ha legat.



Sedan bar det av ut mot havet. Här ser du en fyr.




Den här klippan får mig alltid att tänka på klippan med samma form i Australien.

 Ofta såg man den här typen av regnbåge, bara en fläck i fjärran.

Alldeles vid min förläggares hus var det islandshästridning. Ofta stod hästarna i rad och väntade när vi körde förbi.
Här är infarten till hotellanläggningen där hästarna fanns.

Kika gärna in på övriga Islandsinlägg:
Island i mitt hjärta.
2009 var jag på Island första gången.
2013 var jag tillbaka igen.

Många minnen väcks till liv när jag ser bilderna. Min förläggares spontana beröm efter mina föreläsningar på engelska, orden att han var förvånad över hur jag bara klev in i ett rum, öppnade munnen, sedan hade jag fångat lyssnarna. Ord från Jón och Elín som värmde och gjorde mig glad.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!