Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 18 september 2017

Island i mitt hjärta

Island i mitt hjärta

2009 var jag på Island första gången. Då släpptes min bok Aftur til Pompeii och blev genast utsedd till en av årets bästa utländska böcker.

2013 var jag tillbaka igen, då var det Töfrasverdid som hade boksläpp, även om det hade kommit många böcker däremellan. Den gången var jag i Akureyri och föreläste. Den resan inspirerade mig till Döden på Island och Det osynliga folket på Island.

I september 2017 var det dags för en Islandsresa igen. Den här gången var det Svartidaudi som släpptes. Den är min sjätte isländska bok. Fler är på gång. Min isländska förläggare har redan bokat in mig för nytt besök maj 2019.

När jag anlände till Hella på Island, där min förläggare bor, väntade tidningsartiklar på mig på rummet. Det var roligt att se hur media hade skrivit om mitt besök, redan innan jag hade kommit dit.

Jag älskar verkligen Island. Naturen är så varierande. Omgivningen skiftar från dag till dag, från den ena timman till den andra. Islandshästar fanns det gott om.

Hela tiden jag åkte runt på Island fotograferade jag, de här bilderna är bara från första dagen när jag anländer till Island.



Den lilla tråden rakt över fotona är ett hundhår som lyckats leta sig in mellan linserna. Ibland är det väldigt tydligt, ibland syns det inte alls.




När jag anlände till Island regnade det. Min förläggare kom till flygplatsen precis när jag klev ut i terminalen. Det hade varit dimmigt när de körde till flygplatsen och de hade fått krypa fram. Vi tog resan över fjällen och slapp dimman, istället regnade det.




Resten av tiden på Island hade jag otrolig tur med vädret. Det var mellan 15-17 grader varmt och soligt. Ibland kom det en kortvarig regnskur på eftermiddagen, men det gjorde inte så mycket.

Men om det berättar jag i nästa inlägg om Island, det här var bara första dagen och det hände otroligt mycket under de åtta dagar jag tillbringade på denna underbara ö.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!