Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 10 april 2018

Nu finns Jag är ingen häxa som ljudbok

Nu finns Jag är ingen häxa som ljudbok


Äntligen har Jag är ingen häxa blivit inläst. Trots att det var andra boken blev den inläst sist, eller i alla fall utgiven sist som ljudbok bland de tio historiska äventyrsböcker om Theo och Ramona som hittills kommit ut.

Jag försöker lyssna på böckerna i ordning, fast jag började med Den gömda Inkastaden på bokmässan i höstas när jag såg den i Storytels monter. Mycket bra inläsning som förhöjde boken. Nu är jag spänd på att lyssna på Jag är ingen häxa. Det är många år sedan jag skrev den och enligt de som följt mig under alla år blir mina böcker bara bättre och bättre.

Ändå verkar läsarna vara nöjda med Jag är ingen häxa om jag får tro alla recensionerna av boken. Här kan du läsa några av dem:

"Detta är en av mina favoritböcker av Kim M. Kimselius. Boken är spänningsfylld och bra skriven." Lina Johansson

"Spännande och välskriven berättelse om Theo och Ramona som genom en tidsförflyttning befinner sig mitt i en häxjakt. När dom försöker hjälpa flickan som är anklagad för att vara häxa råkar dom själva illa ut...." Helena Eriksson

"Hej Kim, jag har börjat läsa din bok, jag är ingen häxa, och måste erkänna efter bara tre sidor kunde jag inte sluta läsa, så spännande. Och jag måste erkänna att skriva spännande berättelser av riktiga historiska händelser, var en riktigt bra ide. Ser fram emot att läsa fler av dina böcker." JennySparkle1/Wattpad

"Hej, njuter nu av bok #2 om Ramona och Theo. Jag älskar att du får in så mycket lärorikt på ett lekfullt sätt, och min 11-åriga dotter är mycket förtjust." Pelle Naucler

"Det här är en bok där man verkligen får inblick i den tidsperiod som boken utspelar sig i. Det är nästan som en faktabok eller som en skolbok men det är skrivet på ett sådan sätt att det aldrig blir tråkigt." Pockethexan

"Jag har precis läst färdigt "Jag är ingen häxa", och låt mig påminna dig att du är en förbaskat bra författare! Du överträffade dig själv verkligen i den här boken." Alexander Nilsson

"Jag sträckläste boken och än en gång har du lyckats fängsla mig som läsare med dina berättarkonster." Katarina Söderberg

"Spänning från sida till sida. En bladvändare värd att läsa. Nyttig också eftersom den tar oss tillbaka till häxornas tid. Superbra helt enkelt. Gillas Kims sätt att skriva!" Ciccigrip.blogg.se

"En spännande bok för slukaråldern." BTJ, lektör Agneta Warheim.

"Tempot är högt och händelseförloppet är spännande på ett klart lockande sätt." BJT, lektör Gunnar Åberg.

 Baksidestext:
"Nej, inte nu igen!" ropar Ramona förskräckt!

Theo vet precis vad som får henne att skrika: En ny tidsresa! Vart är de på väg?

I nästa stund står de framför ett brinnande bål med en flicka bunden högst upp. Utan att tveka reser de en stege mot bålet. Ramona kilar upp och tar loss flickan.

Människorna runtom står som förstenade och ser vad som händer. Men när Theo, Ramona och flickan springer därifrån börjar den vilda häxjakten. De har kommit till häxförföljelsens tid. Snart står de själva anklagade för att vara häxor. Därmed väntar samma öde dem, som flickan de tidigare räddat.


Nu väntar jag med spänning på att lyssna på boken. Har du lyssnat på den? Berätta gärna vad du tyckte om den.

Ha en underbar dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.



 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!