Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 8 juni 2018

Gäld till djävulen av Lisa Hågensen

Gäld till djävulen av Lisa Hågensen

Lisa Hågensen är en fantastisk författare. Hon har starka personporträtt, härliga miljöskildringar och lyckas fånga mig från första till sista raden. Det vardagliga blandas med magi och mystik, något som känns helt naturligt i alla Lisas böcker. Så även i Gäld till djävulen.

Det här var en bok som absolut inte gick att sluta lyssna på. Jag var helt enkelt tvungen att veta hur det skulle gå.

Det här är andra boken om Raili och Ylva, men den går bra att läsa fristående.

Allt börjar med att Ylva hamnar på sjukhus i koma. Raili börjar forska vad det är som har hänt hennes vän. Det för henne till den ödsliga platsen Svartevattnet på det vindpinade Bredfjället i Bohuslän. Gården har en historia som går tillbaka ända till 1612. Ju mer Raili forskar om gården och människorna där, blir hon alltmer övertygad om att någon, eller något, har orsakat Ylvas koma.

För att hjälpa sin vän tar hon hjälp av bibliotekskollegan Solveig, men även med Solveigs hjälp känns allt oöverstigligt för Raili. Ska hon lyckas rädda Ylva ur koman, eller kommer hon för alltid att ligga som en kolli och tyna bort?

Har du ännu inte upptäckt Lisa Hågensens böcker rekommenderar jag dig varmt att läsa allt hon har skrivit. Allt!


Den får fem stjärnor av fem möjliga

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 50 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!