Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 7 juni 2018

Skrivtävling med Glädje som tema

Skrivtävling med Glädje som tema

I alla mina handböcker om skrivandet har jag glädje som tema, skrivglädje. När jag nu hittade en skrivtävling med Glädje som tema kände jag mig tvungen att berätta för dig om den. Det är Ariton förlag som utlyser tävlingen.
 
Ariton Förlag har hittills publicerat 18 antologier. Framför allt med noveller men också om marknadsföring och om att driva företag. Snart lanserar vi en antologi med personliga berättelser om det som inte syns på ytan. Nu söker vi bidrag om glädje.

Det kan vara en novell eller personlig berättelse. Det kan också vara en dikt, ett fotografi, ett citat, en sång eller ett konstverk. Helt enkelt i princip vad som helst som ger dig glädje, som i sin tur kan glädja andra.

För mer information om riktlinjer, läs vår FAQ som du hittar som fastnålat på Facebooksidan. Vänligen skicka din novell till e-post info@ariton.se senast 24 juni 2018 kl 23.59 för att vara med i uttagningen.

Ariton Förlag ger ut böcker inom personlig utveckling. Vi fokuserar på berättelser som berör som vi sprider genom böcker, artiklar i våra fem webbtidningar, webbradio och webb-tv.

Petra Ariton
Förlagschef
info@ariton.se


Önskar dig lycka till i tävlingen. För skrivtips kan du kika in här på Skrivarbloggen.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.
 




 

1 kommentar:

  1. Hej Kim!

    Tack för tipset! Jag ska göra om ett planerat föredrag till en novell.

    Hälsningar

    Per

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!